Logo

Stressballens foreløpige hjemmekino

Skriv et svar
28.02.2005 20.10.40 #1 av 16
Postet av: Stressballen
Min hjemmekino består av Rotel RSP-1098 surroundprosessor sammen med Rotel RMB-1095 Effektforsterker.

Høyttalerene er av merke Sonus Faber, serien heter Cremona, og de står i et 5.1 oppsett. Dette er håndlagde, italienske høyttalere. Utrolig lekre.

Høyttalerkabler er av merke MIT, og serien heter Avt-1. Jeg bruker også Avt-1 i signalkabler mellom surroundprosessor og effektforsterker. Ellers av kabler er det noe MONSTER og NORDOST signalkabler.

Som strømfordeler bruker jeg MONSTER PowerStation HTS-1000. Denne hjelper mot støy på strømnettet og er samtidig overspenningsvern. Er også utstyrt med audio og videofilter. Fungerer meget bra.

Fjernsynet er en Thomson 52JW642S hvis jeg ikke tar helt feil. Helt ok apparat, men skal selvfølgelig skiftes ut med flatskjerm i fremtiden.

Tuner er en crappy Nokia 220S, men den holder til sitt bruk. Skulle ønske fjernkontrollen var 100% bedre, og at tuneren var raskere, men denne krigen mellom Viasat og Canal Digital skaper jo dessverre få valgmuligheter.

Videomaskinen er en JVC HRS-9500, en meget bra S-vhs avspiller. Det finnes jo en del kassetter i omløp enda, så den er kjekk å ha.

DVD-spilleren er en Pioneer DV-656, og er en grei spiller. Den er koblet gjennom surroundprosessor med komponent-kabel fra MONSTER. Den skal skiftes ut senere i år når Rotel kommer med ny DVD-spiller som tar både SACD og DVD-Audio.

Videre planer med anlegget er at jeg skal bygge et rom som er dedikert kun til hjemmekino og musikk. Der skal Rotel, Sonus Faber og MIT kabler stå sammen med prosjektor og lerret. Da er også planen å bygge videre på anlegget med 1 subwoofer til, og 2 bakhøyttalere også. Altså et 7.2 oppsett. Dette skal da stå på loftet på ei garasje, og størrelsen blir en 50-60 m2.

På stuen i huset skal jeg bruke Thomson-fjernsynet (til det blir byttet), og en Pioneer VSX-AX5i sammen med Pioneer DV-656 DVD-spiller. Denne spilleren skal også byttes ut når Pioneer kommer med en litt rimeligere DVD-spiller som har i-Link.

Høyttalerene på stuen skal bli noen B&W til å henge på vegg, sannsynligvis et 5.1 oppsett. Jeg skal også ha et dedikert stereoanlegg på stuen som skal bestå av JAMO 707i Høyttalere, gode kabler, en ren stereoforsterker og CD-spiller.

Huset skal selvfølgelig pusses opp slik at ting passer litt bedre sammen. :)

Dette er mine foreløpige planer, men alt kan jo forandre seg. Under følger noen bilder.

Bilder finner du på: http://min.hjemmekino.no/Stressballen/
Headknockers rule!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.02.2005 20.26.13 #2 av 16
Postet av: kjelle
fet zack wylde gitar og iron maiden figur! :)
Onkyo807,Pioneer bdb 51FD,LG 60PS8000,Klipsch Synergy F3,C3,B3,S3 surroundhøyttalere ,XTZ 10" * 2 ,PS3,XBOX360,Monster Kabler.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.02.2005 20.35.52 #3 av 16
Postet av: Stressballen
Takker. Den er lekker å spille på også. :D Jeg liker også Iron Maiden headknockeren. Har planer om å kjøpe en del forskjellige headknockere. Ser bra ut i hattehylla på bilen eller til pynt i stua. :)
Headknockers rule!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.02.2005 20.56.29 #4 av 16
Postet av: Bombadil
Fin hjemmekino. Mange fine figurer der. :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.02.2005 21.12.22 #5 av 16
Postet av: Alas
Sinnsyke høyttalere det der altså, har hørt front og bak høyttalere i to forskjellige stereo-oppsett og de spiller vannvittig pent. Spesielt bakhøyttalere (Cremona auditor?) spiller fantastisk. Cremona var jeg litt usikker på i bassen, men det kan ha noe med forsterkeren å gjøre.

Det oppsettet i et rom på 50-60 m^2 må bli bra. Ville kanskje spyttet litt mer penger i forstereri, noe ala Parasound kanskje, men det er bare min mening :wink: Det er jo bra saker det du har, misforstå meg rett, men du kan kaste vannvittig mye bra elektronikk på dem og de spiller bare bedre og bedre.

Uansett er det en fet kino du har.

Og kom med flere bilder etterhvert!

Mvh
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.02.2005 21.29.31 #6 av 16
Postet av: Typhoon7
Dette var jo rimelig fett :D

Meget bra utstyr!!!

Kunne godt tenkt meg prosessoren din.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.02.2005 22.06.08 #7 av 16
Postet av: mariusm
dette var jo passe rått utstyr da... råe høyttalere!!!

og ikke minst processoren, den er jo genial! :D :D
Mvh
Marius
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.02.2005 22.12.03 #8 av 16
Postet av: Berit
Så snart min.hjemmekino.no fungerer igjen, vil presentasjonen din komme ut.

Kule figurer. Spesielt Gizmo :D
Hjemmekino.no - På nett siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.02.2005 23.22.52 #9 av 16
Postet av: Stressballen
"Alas" skrev:Sinnsyke høyttalere det der altså, har hørt front og bak høyttalere i to forskjellige stereo-oppsett og de spiller vannvittig pent. Spesielt bakhøyttalere (Cremona auditor?) spiller fantastisk. Cremona var jeg litt usikker på i bassen, men det kan ha noe med forsterkeren å gjøre.

Det oppsettet i et rom på 50-60 m^2 må bli bra. Ville kanskje spyttet litt mer penger i forstereri, noe ala Parasound kanskje, men det er bare min mening :wink: Det er jo bra saker det du har, misforstå meg rett, men du kan kaste vannvittig mye bra elektronikk på dem og de spiller bare bedre og bedre.

Uansett er det en fet kino du har.

Og kom med flere bilder etterhvert!

Mvh


Kjekt å høre. Jeg skal ha litt mer forsterker på det når jeg bygger ut til 7.2. Har da tenkt på en Rotel RB-1090 på fronthøyttalerne. Jeg kunne gjerne tenkt meg å prøvd andre forsterkere på oppsettet, men jeg ble helt forelska i prosessoren, så det ble bare slik. Men det spiller bra. Litt kresent, men det er halve moroa. :wink:
Headknockers rule!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.02.2005 23.24.19 #10 av 16
Postet av: Stressballen
"Berit" skrev:Så snart min.hjemmekino.no fungerer igjen, vil presentasjonen din komme ut.

Kule figurer. Spesielt Gizmo :D


Fine greier. Gizmoen er søt ja. :) Du finner den på filmting.no
Headknockers rule!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.02.2005 23.26.55 #11 av 16
Postet av: Stressballen
"mariusm" skrev:dette var jo passe rått utstyr da... råe høyttalere!!!

og ikke minst processoren, den er jo genial! :D :D


Takker for det. Jeg er kjempefornøyd med den. Verdt hver krone. Høyttalerne spiller meget fint, spesielt når kvaliteten på innspillingene klaffer. Da er det en fryd for øret. :)
Headknockers rule!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.02.2005 23.29.04 #12 av 16
Postet av: Stressballen
"Bombadil" skrev:Fin hjemmekino. Mange fine figurer der. :D


Takker for det. :) Figurene finnes på forskjellige nettbutikker i Norge.
Headknockers rule!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.03.2005 15.01.26 #13 av 16
Postet av: Rune
Fantastisk hjemmekino.

Du er selvsagt oppgradert til hjemmekinosjef.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.03.2005 17.27.24 #14 av 16
Postet av: Stressballen
"Rune" skrev:Fantastisk hjemmekino.

Du er selvsagt oppgradert til hjemmekinosjef.


Hehe, høres flott ut. :) Hva er neste gradering? :D
Headknockers rule!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.03.2005 18.13.04 #15 av 16
Postet av: Knut
Wow, flott - dette så ganske High End ut!
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar