Min hjemmekino består av Rotel RSP-1098 surroundprosessor sammen med Rotel RMB-1095 Effektforsterker.
Høyttalerene er av merke Sonus Faber, serien heter Cremona, og de står i et 5.1 oppsett. Dette er håndlagde, italienske høyttalere. Utrolig lekre.
Høyttalerkabler er av merke MIT, og serien heter Avt-1. Jeg bruker også Avt-1 i signalkabler mellom surroundprosessor og effektforsterker. Ellers av kabler er det noe MONSTER og NORDOST signalkabler.
Som strømfordeler bruker jeg MONSTER PowerStation HTS-1000. Denne hjelper mot støy på strømnettet og er samtidig overspenningsvern. Er også utstyrt med audio og videofilter. Fungerer meget bra.
Fjernsynet er en Thomson 52JW642S hvis jeg ikke tar helt feil. Helt ok apparat, men skal selvfølgelig skiftes ut med flatskjerm i fremtiden.
Tuner er en crappy Nokia 220S, men den holder til sitt bruk. Skulle ønske fjernkontrollen var 100% bedre, og at tuneren var raskere, men denne krigen mellom Viasat og Canal Digital skaper jo dessverre få valgmuligheter.
Videomaskinen er en JVC HRS-9500, en meget bra S-vhs avspiller. Det finnes jo en del kassetter i omløp enda, så den er kjekk å ha.
DVD-spilleren er en Pioneer DV-656, og er en grei spiller. Den er koblet gjennom surroundprosessor med komponent-kabel fra MONSTER. Den skal skiftes ut senere i år når Rotel kommer med ny DVD-spiller som tar både SACD og DVD-Audio.
Videre planer med anlegget er at jeg skal bygge et rom som er dedikert kun til hjemmekino og musikk. Der skal Rotel, Sonus Faber og MIT kabler stå sammen med prosjektor og lerret. Da er også planen å bygge videre på anlegget med 1 subwoofer til, og 2 bakhøyttalere også. Altså et 7.2 oppsett. Dette skal da stå på loftet på ei garasje, og størrelsen blir en 50-60 m2.
På stuen i huset skal jeg bruke Thomson-fjernsynet (til det blir byttet), og en Pioneer VSX-AX5i sammen med Pioneer DV-656 DVD-spiller. Denne spilleren skal også byttes ut når Pioneer kommer med en litt rimeligere DVD-spiller som har i-Link.
Høyttalerene på stuen skal bli noen B&W til å henge på vegg, sannsynligvis et 5.1 oppsett. Jeg skal også ha et dedikert stereoanlegg på stuen som skal bestå av JAMO 707i Høyttalere, gode kabler, en ren stereoforsterker og CD-spiller.
Huset skal selvfølgelig pusses opp slik at ting passer litt bedre sammen.
Dette er mine foreløpige planer, men alt kan jo forandre seg. Under følger noen bilder.
Bilder finner du på:
http://min.hjemmekino.no/Stressballen/
Headknockers rule!