Logo

Streaming og lydkvalitet

Skriv et svar
30.11.2014 20.23.51 #1 av 4
Postet av: aLmAnZo
Hei!

Jeg forsøkte å søke, men klarte ikke å finne en lignende tråd, men dette er noe som har plaget meg en god stund, nemlig lydtilbudet på streamingtjenester som Netflix og lignende. Spesielt er dette interessant for oss som også bruker HTPC, siden det virker for meg som om Windows ikke tillater SPDIF passthrough i nyere utgaver (alt etter XP, basicly), og at det virker som ingen tilbyr surround overhode til streaming ved bruk av PC. Netflix tilbyr Dolby Digital PLUSS på noen av filmene sine, men det er heller labert også der. Ingen tilbydere tilbyr så vidt meg bekjent 7.1 lyd over streaming, selv om det ikke er aktuelt for min del.

Eksempelvis er jeg abbonnement på HBO, og kunne gjerne tenkt meg å oppleve nye episoder av Game Of Thrones i ekte kringlyd, men akk, enn så lenge leveres det bare med stereomiks.

Jeg har brukt å leie mye film før, men siden de fleste utleiesteder nå har tapt for streaming, er det få muligheter for å få mest mulig ut av anlegget mitt. Er det noen som vet om det er spesielt fokus på dette noe sted? Hvordan opplever dere dette?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.12.2014 07.07.13 #2 av 4
Postet av: Rune
Personlig er mitt inntrykk at lydkvaliteten på Itunes (jeg bruker US versjonen) er en del bedre enn Netflix. Itunes har ofte Dolby Digital.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.12.2014 17.10.36 #3 av 4
Postet av: aLmAnZo
"Rune" skrev:Personlig er mitt inntrykk at lydkvaliteten på Itunes (jeg bruker US versjonen) er en del bedre enn Netflix. Itunes har ofte Dolby Digital.


Det var jeg faktisk ikke klar over Rune, men jeg antar da at det er snakk om Itunes til Mac det er snakk om? Igjen er det vel ikke mulig å få passthrough fra Itunes, eller tar jeg feil?

Jeg synes fortsatt at det er rart ikke flere hjemmekinoentusiaster snakker om dette, det har iallefall plaget meg i noen år.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.12.2014 22.12.30 #4 av 4
Postet av: Rune
Jeg bruker Apple-TV for å se Itunes filmer.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar