Logo

Stativ høytalere

Skriv et svar
24.10.2007 08.37.47 #1 av 9
Postet av: nikk0
Skal skifte ut mitt anlegg, og vurderer sterkt et par gode stativ høytalere, men vet ikke helt hvem. Er ute etter klar og pen lyd, hvor de nedre frekvensene forsterkes med en sub. Prisklasse 5-10.000. Håper jeg kan få noen gode forslag?! :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.10.2007 15.56.34 #2 av 9
Postet av: Soundispower
jeg er storfornøyd med xtz 99.25:)
finnes på surround.no
ca 7tusenkr
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.10.2007 16.02.57 #3 av 9
Postet av: flandern
Jeg er i samme sitasjon, og har lyttet til følgende høyttalere:

Oslo hificenter (HarmanKardon forsterker):
System Audio Comet
Dynaudio Focus 140

Hifiklubben (Denon forsterker):
B&W CM1
Dali Ikon 5 (liten gulvstående)
Dali Mentor 1


Av disse syses jeg CM1 og 140 låt rimelig likt, kraftfullt men noe dempet i øvre toner. Ikon 5 ble for skarp for meg, mens Comet'en var bra men kanskje litt spinkel i bassen. Totalt syntes jeg Mentor 1 var klart best (og minst!!), men det hele baserer seg på subjektive inntrykk.

SO
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.10.2007 20.54.01 #4 av 9
Postet av: LeGranDuc
Har selv noen Jamo Concert 8 med orginale stativer som jeg liker godt.
De står til salgs nå grunnet ny "koselig" leilighet.
Trying is the first step towards failing!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.10.2007 20.54.49 #5 av 9
Postet av: orso
Veldig mange som skrøt av Audio Note AX-2 på hifi messen i Horten. De koster bare 3500 kr, men mange mener de låter som langt dyrere høyttalere og at man bør vurdere de om man skal kjøpe noe opp til 12000 kr. Kan være noe å sjekke ut. Selges av Fryd hifi og hjemlån er ikke noe problem.

Dynaudio 140 får skryt av veldig mange, men ikke sikkert det er en høyttaler for alle. Beste er å teste selv. Denon er etter min mening ingen spesielt god match til verken Dali eller B&W. Greit å ha i bakhodet når man er på hifiklubben.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.10.2007 21.01.48 #6 av 9
Postet av: flandern
Apropos Dali, hvordan vil en Yamaha forsterker spille på disse? For inntrykk er at Dali har en følsom diskant som kanskje utelukker en del forsterkere (?).
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.10.2007 21.09.58 #7 av 9
Postet av: orso
"flandern" skrev:Apropos Dali, hvordan vil en Yamaha forsterker spille på disse? For inntrykk er at Dali har en følsom diskant som kanskje utelukker en del forsterkere (?).

Tenker du på Yamaha stereo forsterker eller surround receiver? En Yamaha stereo forsterker kan sikkert fungere bra. Den er vel litt varm i signaturen? En rimelig surround receiver vill jeg ikke ha brukt på kvalitets stativhøyttalere til musikk. En dyrere sak kan sikkert fungere brukbart.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.10.2007 09.12.50 #8 av 9
Postet av: nikk0
Først av alt, takk for alle forslag! Jeg har selv vært innom b&w cm1 og syntes disse låt ganske så lovende i det lokale jeg hørte dem. Syns disse har et bra og godt lydbilde, men er enig med "flandern", manglet litt på toppen.

Har sett litt på XTZ 99.25, og etter testpanelet til "lyd og bilde" virker disse overbevisende gode. Noen som vet hvor jeg kan få hørt disse?

Mvh. Na
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.10.2007 16.34.10 #9 av 9
Postet av: Soundispower
"nikk0" skrev:Først av alt, takk for alle forslag! Jeg har selv vært innom b&w cm1 og syntes disse låt ganske så lovende i det lokale jeg hørte dem. Syns disse har et bra og godt lydbilde, men er enig med "flandern", manglet litt på toppen.

Har sett litt på XTZ 99.25, og etter testpanelet til "lyd og bilde" virker disse overbevisende gode. Noen som vet hvor jeg kan få hørt disse?

Mvh. Na


er vel ingen plasser disse er utstilt da de selges kun på http://www.surround.no i norge mener jeg da..
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar