Logo

Størrelse LCD TV ?

Skriv et svar
25.10.2009 10.35.27 #1 av 5
Postet av: alligator
Lurer på hvilken størrelse som passer best til min stue, sitteavstand er ca 2,6 meter.
Brukes mest til TV titting, har CD digitalt kabel-TV, antar jeg ser like mye på SD og HD kanaler.

Er usikker om jeg skal velge Sony KDL-37W5500 eller KDL-40W5500..... :roll:

Noen tips ??
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.10.2009 11.00.54 #2 av 5
Postet av: teebee
jeg sitter 2,5 meter fra en 47" så ville iallefall gått for en 40". synes min virker liten nå, så skulle gått for en større. gå på en butikk og still deg 2.6 meter fra ulike tvene og se hva som blir for stort for deg.
Philips 58PFL9956T, Onkyo TX-NR1007, Dynavoice F6, Dynavoice S4, Dynavoice C4, SVS SB12 Plus, Sony BDP-S350, Asrock Vision 3D med XBMC, XBOX360 Super Elite, CanalDigital HD via Technicrypt CXV, Logitech Harmony 900, Logitech diNovo Mini.
Mine filmer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.10.2009 11.10.04 #3 av 5
Postet av: Runner
Det er ingen fordel å sitte for tett på en lcd skjerm, Med tanke på ren bildekvalitet. W5500 er også ganske god til å undertrykke støy i bildet. Og større er jo alltid best, og det du kan gjøre er å prøve 40" og se om det funker. Kjøper du på nett har du 14 dagers angrefrist, ellers så har flere butkker egne returrett ordninger. Blir den for stor, er det bare å bytte i en mindre utgave.
Mvh Rune
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.10.2009 12.00.23 #4 av 5
Postet av: alligator
Takk for svar 8)

Jeg har forhørt meg litt på butikker allerede og de fleste sier 37" er maks om man skal få bra kvalitet på 2,6m.
Grunnen til at jeg blir litt i tvil er at eks. Panasonic, Sony osv. oppgir stort avvik på sine anbefalninger på hjemmesiden....

Det er klart signal input har mye å si, selv om man idag har 10-12 HD kanaler han man jo fremdeles mange SD og vil nok vært det i lang tid enda.... Vil helst unngå å kjøpe for stor TV og få ett dårlig bilde :cry:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.10.2009 21.42.24 #5 av 5
Det finnes mange såkalte "tommelfinger-regler" på dette, men dette avhenger av mange ting. Du må først og fremst se ann hvilken skjermstørrelse som passer til rommet og omgivelsene og om det er best med en liten eller stor TV. Ett annet viktig punkt er kildene dine, har du gode kilder og benytter deg av gode kabler er det ingenting i veien for at du kan kjøre en relativt stor skjerm på kort avstand, dette blir mindre gunstig hvis kildene er dårligere da "feilene" sees bedre.

At 37" er maks for å få bra kvalitet på den nevnte avstander er da bare tull etter min mening, hvis da ikke kildene dine er dårlig - noe du uansett bør bytte ut hvis du skal ha flatskjerm...
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar