Logo

Spre signaler til flere rom

Skriv et svar
19.02.2007 13.09.08 #1 av 3
Postet av: tormi
Hei!

Min første post her. Lurer på hvorfor jeg aldri har funnet denne websiden før. Virker jo å være mange flinke folk på forumene ihvertfall. I så måte regner jeg med mitt spørsmål blir for bare barnematen å regne.

Jeg har nettopp bygget nytt hus. Med i utg. pkt meitafeita EIB/Konnex lys og varmestyring system. I tillegg koblet jeg selv opp Lexcom Home nettverksystemet i helgen og det funker som en kule.

I sistnevnte har vi en såkallt tv modul. Denne rakkeren skal kunne spre tv signaler til alle husets rom.

Utvendig har jeg kjøpt en slik 1 kroners parabol foreløpig bare med lokal pakken til CD.

Men nå begynner spørsmålet mitt egentlig:

Jeg skal utvide med Viasat og har da forstått at jeg må ha tvillinghode. Jeg har allerede strukket en ekstra kabel fra parabolen.

Så oppsettet mitt vil bli slik at jeg har en kabel som går direkte til hovedtv'en i huset. Og det andre kabelen strekker jeg da ned i teknisk rom/skap og vil da kunne styre signalet rundt omkring i huset.

Hvilken type hode må jeg da ha? Vil hjemmenettverket kunne spre signalet til flere rom samtidig eller MÅ jeg trekke like mange kabler fra parabolen som antall rom jeg skal se på tv i?

Kan noen anbefale hode for meg? Jeg ønsker å kunne se på CD og Viasat i de rommene jeg skal se på tv.

Kan noen linke til noen aktuelle hoder på nettet f.eks. komplett eller lignende. Jeg trenger virkelig et sted å begynne å lete...

I stuen har jeg forøvrig koblet opp med min Fantacy (Dreambox).

PS: Jeg lurer også på om den parabolen som er levert med som standard i CD sin pakke er stor nok til å ta imot signaler fra to hoder samtidig...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.02.2007 16.55.04 #2 av 3
Postet av: boly
Parabolen som brukes til Canal digital er den samme som viasat, så den skal være bra nokk for begge.

Du får et problem, og det er at du må se det samme på alle tvene i huset, som det decoderen står på. Du kan selvfølgelig se canalplus på en og viasat på en anen. Du kan kjøpe noe som heter tvilling abonemang, da får du en ekstra decoder, som du kan sette på en annen tv.
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.02.2007 07.04.44 #3 av 3
Postet av: tormi
Ja forstår det at tuneren bestemmer hvor du må se på tv. Men det jeg er ute er hvilken typer hoder må jeg kjøpe?

Jeg har jo et standard tuner for CD og tenkte å beholde dette. Jeg kan plassere dette et sted i huset så har jeg en dreambox som jeg skal ha i hovedstuen. Men åssen hode må jeg kjøpe for å kunne se både viasat og CD på denne? Er vel noe dobbelthode men hvor mange uttak kan jeg ha per hode?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar