Logo

Spm. angående inn/ut-gang på aktiv sub.

Skriv et svar
02.07.2010 12.18.14 #1 av 5
Postet av: Stepan
Har en aktiv sub der jeg lurer på mine muligheter for å få den til å yte best mulig.
- På forsterkeren har jeg en knapp som er merkert med Phase der jeg kan velge mellom 0 og 180 grader, men hva vil det si?
- det står også "high level input" med totalt 4 tilkoblingspunkter. Hva kan jeg bruke dem til?
- det er også line input på den som man kan koble opp med signalkabler. Hvorfor Står det R og L på dem? Det er jo en sub, er jo mono..

Setter pris for alle forklaringer :D High level input.jpg High level input.jpg ( 18,78515625 KB) Vist 849 ganger
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.07.2010 08.15.41 #2 av 5
Postet av: MindWaste
Phase control:
http://en.wikipedia.org/wiki/Subwoofer#Phase_control

High level in/output:
These connections are used when a normal line-level subwoofer connection is not available. These connections enable the user to connect the standard speaker outputs from a receiver or amplifier to the subwoofer. Then using the high level output conections on the Subwoofer, the user can connect the subwoofer to a set of main speakers. Using the lowpass adjustment on the Subwoofer, the user can determine what frequencies the Subwoofer will use and what frequencies the Subwoofer will pass onto the main speakers.

Line input:
Regular, non-filtered line-level inputs bypass your receiver's internal processing and deliver a full signal to your subwoofer. They rely on your subwoofer's built-in amplifier and internal crossover to power and filter the signal. Line-level jacks take RCA connectors, just like LFE jacks, but use two cables instead. Most older receivers that don't have a filtered LFE output will give you a non-filtered line-level output instead. It's also a good choice if you prefer to use your sub's crossover.
-Anders-

Min Kino
Parasound JC-1 / Usher BE8871 / 2 x DIY 12" SVS Sonosub / Logitech Transporter / Sony PS3 / LG 60pk950
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.07.2010 21.34.44 #3 av 5
Postet av: Stepan
Hadde vært fint med en forklaring på high level input på norsk. for forstod ikke helt det der på engelsk :(
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.07.2010 22.15.40 #4 av 5
Postet av: teebee
om jeg forstår forklaringen rett så brukes disse om du ikke har subwoofer utgang på reciever\forsterker. da kobler du vanlig høyttaler kabler inn på subben og bruker disse high level output videre til frontene. og styrer frekvensen som sub skal ta seg av og resten går til front.
de som kan dette får rette på meg om jeg tar feil.
Philips 58PFL9956T, Onkyo TX-NR1007, Dynavoice F6, Dynavoice S4, Dynavoice C4, SVS SB12 Plus, Sony BDP-S350, Asrock Vision 3D med XBMC, XBOX360 Super Elite, CanalDigital HD via Technicrypt CXV, Logitech Harmony 900, Logitech diNovo Mini.
Mine filmer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.07.2010 22.24.32 #5 av 5
Postet av: Stepan
Aha, hvis du har rett så skjønte jeg det :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar