Logo

splitting av signal fra Grundig dekoder 8720

Skriv et svar
06.01.2009 20.26.32 #1 av 6
Postet av: phau
Jeg har problemer med å koble opp tv og dvd opptaker samtidig. Finnes det en splitt for dette ? Vil at dvd opptaker skal ha samme tv kanaler for opptak som tv har. Det er inngang for dekoder på dvd opptaker (scart), men dette får jeg ikke til. Hjelp !?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.01.2009 20.33.47 #2 av 6
Postet av: Rune
Utvalget av aktive scartsplittere er dårlig. (vet ikke om noen på stående fot)

Foreslår at du kobler dekoder via opptaker.

dekoder -> scart> inngang 2 opptaker>

utgang 1 opptaker > -scart - > TV

Dette skal gi muliget for RGB helt igjennom hvis du har en kurrant opptaker.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.01.2009 20.55.20 #3 av 6
Postet av: phau
jeg har prøvd det, men fikk ikke opptaker til å finne kanaler. ser at Elfa eketronikk i sandakerveien har en splitt v.nr. 42-755-17. tror du denne kan benyttes.Hva mener du med aktiv splitt ?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.01.2009 21.09.37 #4 av 6
Postet av: Rune
Husk at når du kjører signalet igjennom opptaker så vil den ikke finne noen kanaler. Du må sette opptakeren på SCART2, AV2, EXT2 eller hva inngangen heter. Som regel finner du den når du står på 1 og blar nerover. (motsatt vei av 2)
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.01.2009 21.24.45 #5 av 6
Postet av: phau
Takk for svar. Men hvordan får jeg da opptakeren til å ta opp på en kanal og jeg f.eks. ser på en annen. Betyr dette at jeg bare kan ta opp den kanalen jeg ser på?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.01.2009 21.29.21 #6 av 6
Postet av: Rune
Det stemmer.

Opptakeren din har bare tuner for analoge sendinger. Det samme har din TV. Før på analoge sendinger har du da tilsammen 2 tunere som kunne motta hver sin kanal. Nå har du kjøpt 1 stk digital tuner slik at du kan motta 1 sending.

Skal du ta opp noe annet må du han en egen tuner for opptakeren eller kjøpe deg en PVR for bakkenettet.

Dette er problemer som paraboleiere har hatt i all evighet.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar