Logo

Sony STR-DB940..noen bedre?

Skriv et svar
13.07.2005 20.22.59 #1 av 7
Postet av: thoresa
Hei.
Jeg har alltid vært begeistret for Klipsch høytalere. Og i fjord fikk jeg tak i et par Klipschhorn - 73 modell. Etter mye jobbing fremstår disse nå som nye, og jeg tror og håper at jeg komme til å få mye glede av disse i årene som kommer.

Men nå har det seg slik at jeg har fått meg leilighet i Bergen, og har ikke plass til såpass store høytalere.

Jeg har alltid hatt lyst å prøve meg på hjemmekino fronten. En kompis som kjøpte seg en Sony STR-DB940 for et par år siden, denne benytter han sammen med et par PSB image høytalere. Jeg må si jeg synest dette oppsettet lyder mer enn godt nok for mitt forbruk, men jeg heller mer mot å satse på Klipsch.

Jeghar fått tilbud om et par brukte Klipsh RF 3 for 5000, og lurer på å slå til på disse. Bakhøytalere og senterkanal får jeg ta litt etter litt.

Så det jeg lurer på da er om noen veit hvilken receiver som har tatt over etter str-940? Denne er vel utgått nå kan jeg tenke meg? Noen som har andre forslag i samme pris kategori. Alle forslag tas imot med stor takk!
Gjør det du kan, med det du har, der du er.
(Roosevelt)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.07.2005 21.29.13 #2 av 7
Postet av: boly
Hei. hvilken pris tenkte du deg?

Du kan også lese litt her: http://www.hjemmekino.no/anbefalinger/avreceiver.asp

Har selv Denon avr 3805, den er en ny modell og skulle dekke de fleste behov filmelskere har. Men det er flere merker som har gode forsterkere feks. yamaha, onkyo
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.07.2005 22.11.38 #3 av 7
Postet av: thoresa
Vel, siden jeg har ganske stramt budsjett vil jeg ikke gå så mye over 7000. Denon avr 3805 virker som en kjempe receiver, men jeg er redd den kan bli litt dyr for meg.

Yamaha vurderte jeg også ja..men litt usikker etter å ha lest om mange som klager over hvordan den formidler musikk i 2 kanaler. Man kan jo selvsagt ikke få i pose og sekk, men det er viktig for meg at den duger brukbart både på musikk og på film.
Gjør det du kan, med det du har, der du er.
(Roosevelt)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.07.2005 18.52.53 #4 av 7
Postet av: boly
Hvis du bor i trd. heim kan du ta turen innom tonart der har de Onkyo TS-SR602. Dette skal være en av de bedre til stereo og film i klassen.

Link:http://home.loopme.com/tonart/sites/tonartno/go.cfm?id=57977&type=product&lang=nob&path=0i6330i21083i53004i57977

Tror Yamaha skal være bra på både stereo og film, har derimot hørt at fler klager over stereo lyden på Harman Kardon, men den ruler til kino. Men sjekk Onkyoen du , det burde treffe bra skulle jeg mene, men dra og hør selv. Det er trossalt din ører som skal tilfredstilles. Kansje du får låne en med hjem så du kan prøve?
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.07.2005 19.17.09 #5 av 7
Postet av: Runel
Onkyo TXSR602 er bedre i Stereo i mine ører :) , men viktig å teste ut med din musikk på dine høytalere hva du synes er best. Du får også Onkyo hos Lefdal ihvertfall i Trondheim.
PIONEER DVLX50, BDP51, SC-LX71, MONSTER, PS50A456, VELODYNE SMS1, PRESTIGE S10, VERITAS 5.1 OPPSETT.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.07.2005 19.17.11 #6 av 7
Postet av: arntos
502, 602 og 702 tror jeg også de har på Lefdal. Kanskje enklere å få god pris der enn på TonArt :?:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.07.2005 11.27.44 #7 av 7
Postet av: thoresa
joda..ska prøve å lese meg opp litt om Onkyo TXSR502, 602, og 702. Noen som vet hvor jeg kan finne tester av disse? Og hva ligger de på i pris sånn ca?

Jeg bor dessverre ikke i trondheim nei..ca 11-12 timers kjøring fra meg, så det blir nok litt langt..

Hva med denon AVR 2105, ser hifiklubben har tilbud på denne nå. Er dette en habil hjemmekino receiver? er den stor nok til å dra et par klipsch rf3 høytalere? (har ikke bestemt meg for bakhøytalere og center enda)
Gjør det du kan, med det du har, der du er.
(Roosevelt)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar