Logo

Sony reciever og DVD, Dantax høytalere?

Skriv et svar
12.05.2004 21.00.07 #1 av 9
Postet av: Piren
Jeg har fått tilbud om følgende "pakke" fra Elkjøp, og vil gjerne ha noen tilbakemeldinger/vurderinger før jeg vleger å kjøpe. 14 000 for:
- Sony STRDB 790 Reciever
- Sony DVPNS 950 DVD
- Dantax New Century front, senter og bak
- Dantax 12 Aktiv SUB

Jeg vil svært gjerne ha noen vurderinger i forhold til hvordan en slik pakke vil funke, både i forhold til hjemmekino, men også i forhold til spill av CD-plater.
En annen ting: hvor kritisk er plasseringen av SUB i forhold til lydbyldet. MEst aktuelt i min stue er i hjørnet mellom to sofaer.

Kom gjerne med tips i forhold til andre muligheter innenfor samme prisklasse.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.05.2004 08.32.20 #2 av 9
Postet av: Mikael
Sony recievern og dvd spilleren er kule de, men styr unna dantax, ps det står radionette på dem også(søppel), samme produsent.
IKKE KJØP TING PÅ ELKJØP FOR F………. !

:evil:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.05.2004 09.24.51 #3 av 9
Postet av: Roar
Det er vel ikke noe grunn til at man ikke skal handle på Elkjøp. De har jo blant annet 30 dagers returett.

Sony Receiveren virker meget godt bygd. Den er tung som F og kraftig forsterker.

Du bør også vurdere de nye Yamaha Receiverene f.eks RXV-750

Dantax høyttalerene vet jeg ingenting om.
Roar J - Hjemmekinomaskinist
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.05.2004 21.07.28 #4 av 9
Postet av: Piren
"Mikael" skrev:Sony recievern og dvd spilleren er kule de, men styr unna dantax, ps det står radionette på dem også(søppel), samme produsent.
IKKE KJØP TING PÅ ELKJØP FOR F………. !

:evil:


Flere som har synspunkter på Dantax?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.05.2004 21.16.09 #5 av 9
Postet av: Alas
Tja, ville holdt meg unna Dantax ja, ville heller sett på et Proson Reality sett, til prisen må vel de sies å være ganske så bra.

Å si at man ikke må kjøpe noe på Elkøp er vel å ta hardt i. De har jo masse fine barbermaskiner :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.08.2004 01.25.56 #6 av 9
Postet av: Northern|
hvorfor styre unna dantax? lyden er vel ikke så gal?
some people are music lovers - I can`t make love without.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.09.2004 08.26.13 #7 av 9
Postet av: torkelom
"Northern|" skrev:hvorfor styre unna dantax? lyden er vel ikke så gal?


Stusser litt på dvd'en. DVP-NS950QS er vel ikke laget ennå......
STR-DB790QS ville jeg valgt, det er en god forsterker til den prisen.
Høyttalerne i seg selv er ikke mye å skryte av desverre, jeg ville fått et tilbud på forsterker og dvd, og kjøpt høyttalere et annet sted....Jamo har mye billig og bra (samt dyrt og bra), ellers finnes det spesialbutikker for høyttlaere (hi fi klubben, hi fi centeret osv osv)....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.09.2004 18.02.35 #8 av 9
Postet av: nutts
Man får jo som oftest det man betaler for. Billig kan være bra nok det, hvis man ikke har for høye krav.
Jeg har aldri likt å handle på El-kjøp, når jeg skal ha lyd produkter, vil jeg helst snakke med noen som har greie på det, å ikke en støvsuger selger.
El-kjøp sin 30 dagers retur rett, er jo kjempe bra da. ( hvis du ikke er fornøyd )
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.09.2004 07.04.41 #9 av 9
Postet av: torkelom
"nutts" skrev:Man får jo som oftest det man betaler for. Billig kan være bra nok det, hvis man ikke har for høye krav.
Jeg har aldri likt å handle på El-kjøp, når jeg skal ha lyd produkter, vil jeg helst snakke med noen som har greie på det, å ikke en støvsuger selger.
El-kjøp sin 30 dagers retur rett, er jo kjempe bra da. ( hvis du ikke er fornøyd )


Den er litt tynn. Du vil aldri få snakke med en støvsugerselver når du kjøper forsterker. Mange som jobber hos de forskjellige el-kjedene er like, og i mange tilfeller mer kompetente enn de som f.eks. jobber hos hi-fi klubben (der er det mye rart som blir sagt om dagen...........)....

Jeg har f.eks. en deltidsjobb (ved siden av studier) i en Expert butikk. Hvis det er noe du lurer på angående lyd, så ta kontakt med meg :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar