Logo

Sony KDL-40W2000 og tilkobling til PC

Skriv et svar
18.01.2007 02.28.31 #1 av 3
Postet av: clue9
Jeg har hatt KDL-40W2000 snart en uke, og må be om hjelp til opsett av denne mot min PC.
Det er to måter å koble til på fra min maskin.
Enten med DVI til HDMI kabel, eller med vanlig VGA/VGA kabel.
Sistnevnte løsning gir meg max oppløsning på 1360x768 pixler, det står tilogmed i manualen til tv'n.
Da jeg vil ha litt større oppløsning enn dette på tv'n hadde jeg planlagt å benytte DVI utgangen på skjermkortet mitt og benytte DVI-HDMI kabel.
Jeg får da fullt HD signal inn på TV'n, og får utnyttet 1920x1080 pixler.

Så var det teori og praksis...
Dette funker, men det funker dårlig. Bildet jeg får på skjermen ved denne oppløsningen (og andre alvere oppløsninger) er kornete, og har dårlige farger.
Har lett litt rundt på nettet uten hell, har benyttet prøve-feile metoden på skjermkortinstillinger, men fortsatt er bildet kornete.

Jeg har med ønske om å benytte "Full HD" oppløsning mot PC'n investert i stor fet TV, men nå er jeg mer fortvilt, for om ikke dette går kunne jeg like så godt kjøpt en 720P skjerm 10000 billigere isteden for en 1080P skjerm som ikke klarer jobben...

Jeg benytter meg av et Geforce 6800 skjermkort med siste drivere fra Nvidia...
Denon AVR-2700
Denon DVP-S525D
BW-603S2 front
BW-602S2 surround
BW-CC6S2 center
Definitive PF12 sub
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.01.2007 01.38.37 #2 av 3
Postet av: clue9
"clue9" skrev:Jeg har hatt KDL-40W2000 snart en uke, og må be om hjelp til opsett av denne mot min PC.
Det er to måter å koble til på fra min maskin.
Enten med DVI til HDMI kabel, eller med vanlig VGA/VGA kabel.
Sistnevnte løsning gir meg max oppløsning på 1360x768 pixler, det står tilogmed i manualen til tv'n.
Da jeg vil ha litt større oppløsning enn dette på tv'n hadde jeg planlagt å benytte DVI utgangen på skjermkortet mitt og benytte DVI-HDMI kabel.
Jeg får da fullt HD signal inn på TV'n, og får utnyttet 1920x1080 pixler.

Så var det teori og praksis...
Dette funker, men det funker dårlig. Bildet jeg får på skjermen ved denne oppløsningen (og andre alvere oppløsninger) er kornete, og har dårlige farger.
Har lett litt rundt på nettet uten hell, har benyttet prøve-feile metoden på skjermkortinstillinger, men fortsatt er bildet kornete.

Jeg har med ønske om å benytte "Full HD" oppløsning mot PC'n investert i stor fet TV, men nå er jeg mer fortvilt, for om ikke dette går kunne jeg like så godt kjøpt en 720P skjerm 10000 billigere isteden for en 1080P skjerm som ikke klarer jobben...

Jeg benytter meg av et Geforce 6800 skjermkort med siste drivere fra
Nvidia...




Nå har jeg testet skjermen ved hjelp av 2 andre datamaskiner, 1 Macbook PRO, og en nyere pc med Geforce 7900 skjermkort. Begge påstås å være HD-klare.
Men nix, ikke noe endring i bildet...
Bynner å lure på om det er noe galt med softwaren i lcd-skjermen...
Har også prøvd en annen DVI-HDMI kabel for å se om det var noe galt med den jeg brukte.

Er det noen som kan hjelpe meg med noen svar... Hvilke instillinger på skjermkortet har dere, hvordan kvalitet på DVI-HDMI kabelen, hvordan instilling har dere på skjermen...
Denon AVR-2700
Denon DVP-S525D
BW-603S2 front
BW-602S2 surround
BW-CC6S2 center
Definitive PF12 sub
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.01.2007 08.41.03 #3 av 3
Postet av: wiak
prøv å sku av alt av bilde forbedrings osv, og sett den som primary i driveren, i tilegg sett den på 60hz eller 50hz, og på 1920x1080 koble den via dvi>hdmi, alså bruk den korteste kabelen du finner, 1.2meter=best, 10meter=DÅRLIG, og ikke den biligese!, sett den til "Full Pixel" i menyen på tven, også må du SKRU ned Brightness, og skru opp Contrast!

vis du bruker nvidia, vær sikker på at nView er AV!, har en tendens til å rote alt opp!

http://avforum.no/forum/tv-apparater/42 ... w2000.html
http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=432171

de burde hjelpe deg :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar