Logo

Sony eller Pioneer? Smakssak eller større forskjell?

Skriv et svar
20.07.2005 22.58.43 #1 av 2
Postet av: Biggus
Hei!

Jeg skal investere i en DVD-opptaker med harddisk, og etter mye forskning på ulike nettsider står valget mellom disse to:

Sony RDR-HX910 og Pioneer DVR-630

Utifra hva jeg kan se har spillerne nokså like spesifikasjoner, noen småting støttes her og ikke der etc., men det ser ut som om spillerne tilbyr omtrent det samme hva gjelder kvalitet og funksjonalitet.

Jeg har huset fullt av Sony-produkter som jeg er strålende godt fornøyd med, produkter som har vært i daglig bruk i inntil 8 år, og som aldri har så mye som tenkt på å hikke en eneste gang - så du kan godt kalle meg en Sony-mann. Jeg registrerer imidlertid at Pioneer av mange blir regnet som ledende på kvalitet og brukervennlighet innenfor DVD-markedet. Har et par kamerater som sverger til Pioneer pga. bildekvaliteten.

Når det gjelder de to nevnte DVD-opptakerne, er dette en smakssak, eller er det dramatiske forskjeller på dem? Jeg registrerer at Sony ligger noe lavere i pris, er Pioneer-spilleren verd de ekstra kronene?

Sony-spilleren virker utifra spesifikasjonene hakket bedre på kommunikasjon med DV-kamera, er det noen som har noen erfaringer med dette? Jeg har akkurat blitt pappa, så muligheten til å dokumentere det som skjer på en enkel og effektiv måte er viktig for meg. Jeg har aldri brukt en DVD-opptaker, og lurer veldig på hvordan redigering av opptak som er lagret på harddisken fungerer i praksis på de to spillerne.

Fint om noen kan gi noen kjappe kommentarer til dette, jeg har lest gjennom de aktuelle trådene i dette forumet uten å finne nok informasjon om min problemstilling.

Det hadde også vært hyggelig om noen kunne gi meg noen pekere til andre (internasjonale) forum som dette, hvor jeg kan finne mer informasjon på egenhånd.

På forhånd takk for hjelpen!



Mvh

Lars-Erik
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.07.2005 13.53.07 #2 av 2
Postet av: Torja
Begge disse DVD-opptakerne er svært gode med stor hardisk. Jeg har selv Pioneer, og er kjempefornøyd. Har kopiert fra DV kamera via i-linken og det fungerer kjempe enkelt. Redigeringen er også enkel. Dele opp opptakene, slå sammen, slette, er gjort enkelt og greit. Om du velger sony eller pioneer er en smaksak tror jeg. Hvis du er vant til sony kan du trygt gå for den. Den har også bra bilde og lyd. :D
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar