Logo

Sony Bravia KDL-46W2000 noe å satse på?

Skriv et svar
06.08.2007 22.35.03 #1 av 13
Postet av: JaRo
Hei

Skal gå til anskaffelse av ny lcd tv om en drøy måned og har sirklet meg inn på et par-tre alternativer. Jeg vil helst ikke bevege meg så mye over 20k i pris og 42+ tommer/full HD er ønskelig. Kommer til å bruke den mest til PS2/3 og dvd/blueray.

Foreløpig heller jeg mest mot Sony Bravia KDL-46W2000, men er villig til å la meg påvirke om den slaktes nok :P. Noen som har erfaringer med denne skjermen?

Hvor står Sony opp mot f.eks Sharp Aquos LC-42XD1E og Philips 42PFL7662D, som er andre skjermer jeg vurderer?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.08.2007 14.36.05 #2 av 13
Postet av: jon3s
absolutt en god skjerm !! sony er veldig kjent for å har god fargegjenngivelse. mens samsung får mest skryt for svart nivåer. viss jeg var deg hadde jeg gått for sony :D: :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.08.2007 17.16.26 #3 av 13
Der er det en test av store skjermer; Sonyén fikk 5. Så er ikke et dårlig kjøp akkurat
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.08.2007 13.52.49 #4 av 13
Postet av: jornbr
Hvis jeg ikke tar helt feil går Sonyen du spør om ut av butikkhyllene i September, for å bli erstattet av en nyere modell.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.09.2007 08.38.28 #5 av 13
Postet av: svenny
Noen som har en formening om prisen på 46W2000 vil falle markert nå når det nye modellene kommer :?:

46W3000 har jo ifølge forumet forventet pris på 40000 :shock: , og det er godt over dobbelte hva jeg har tenkt. Leste at den støttet MPEG-4, mens Get kjører fortsatt MPEG-2 og vil vel fortsette med det framover?!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.09.2007 11.48.06 #6 av 13
Postet av: hajo
Sony KDL-46D3000 40" LCD-TV til kr.19 995 på netshop.no.
http://netshop.no/aspx/loginVnet.aspx?R ... &__redir=1
jeg ser også at prisen for KDL 46W2000 har falt til samme pris: kr.19995 på samme portal tyder dette på at de nye modellene er like om hjørnet?

ja, nå ser jeg det selv, på sony.no
der er noen nye modeller kommet: KDL -46x3500 f.eks.
så da har en valget, kjøpe en av disse utgående modellene som har gått ned i pris, eller ny modell til saftig pris vil jeg tro.

noen som vet noe om prisene til de nye modellene?
se: http://www.sony.no/view/ShowProductCate ... TVP+LCD+TV
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.10.2007 06.34.59 #7 av 13
Postet av: petre2006
"hajo" skrev:
ja, nå ser jeg det selv, på sony.no
der er noen nye modeller kommet: KDL -46x3500 f.eks.
så da har en valget, kjøpe en av disse utgående modellene som har gått ned i pris, eller ny modell til saftig pris vil jeg tro.


For å blåse støv av en litt eldre tråd; Altså, det står å lese at dette panelet har 8ms (ÅTTE MILLISEKUNDER!!) responstid... Vi er i år 2007, og det er etter min mening MINST 4ms for mye, uansett om det står HD ready med FULL i gull bak, fysjom.

Petter
Det blir aldri lydtett nok... OG -- ALT i en boks, hiv ut resten!
Filmbasen min : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Petter%20U
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.10.2007 07.07.45 #8 av 13
Er litt mye, men responstider på ned under 10 millisekunder er ikke lenger etterslep noe problemstilling lenger. Da man egentlig må opp til 10-12MS før det merkes.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.10.2007 09.02.25 #9 av 13
Postet av: petre2006
"Tommy(Actionchicken)" skrev:Er litt mye, men responstider på ned under 10 millisekunder er ikke lenger etterslep noe problemstilling lenger. Da man egentlig må opp til 10-12MS før det merkes.


Nei, der tar du feil, jeg beklager, men det får du ikke lov å mene, fullstendig uenig med deg der.

Etterslep ned mot 1ms (Plasma) og CRT ned mot 0.45ms er derimot ikke merkbart, men har du f.eks spillt et spill med høyhastighets bevegelser (typisk GT og.l) samt sett på sport (fotballl og formel 1)/programmer med raske bevegelser blir du fort lei og sliten i øynene av å se et slør hengende etter alt som skjer. Slikt blir det ikke ett knivskarpt bilde av. Rettferdigjøre dette skal jeg, bildet er selvølgelig knivskarpt på sene begelser, uten tvil.

Var heldig å fikk sett Löeve sitt full HD LCD TV for en del måneder tilbake, da full HD TV var en rarietet. Ikke uten grunn de viste praktisk talt stillbilder fra en totalt helhvit landsby i Italia i fullt dagslys, for der var det nemlig 8ms på panelet. Selv med den sakte sveipen den foretok seg, så var det merkbart for øyet (mitt vertfal) at det var et lite slør hengende etter.

Nei, en må ned på 3-4ms før det begynner å lukte interessant for meg. Jeg nekter å kjøpe noe værre, blånekter faktisk ;-)

Petter
Det blir aldri lydtett nok... OG -- ALT i en boks, hiv ut resten!
Filmbasen min : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Petter%20U
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.10.2007 09.44.43 #10 av 13
Her kommer det også ann på bildebehandlingen.
Men ja, etterslep er ett vesentlig problem.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.10.2007 17.27.16 #11 av 13
Postet av: hajo
"petre2006" skrev:
"Tommy(Actionchicken)" skrev:Er litt mye, men responstider på ned under 10 millisekunder er ikke lenger etterslep noe problemstilling lenger. Da man egentlig må opp til 10-12MS før det merkes.


Nei, der tar du feil, jeg beklager, men det får du ikke lov å mene, fullstendig uenig med deg der.

Etterslep ned mot 1ms (Plasma) og CRT ned mot 0.45ms er derimot ikke merkbart, men har du f.eks spillt et spill med høyhastighets bevegelser (typisk GT og.l) samt sett på sport (fotballl og formel 1)/programmer med raske bevegelser blir du fort lei og sliten i øynene av å se et slør hengende etter alt som skjer. Slikt blir det ikke ett knivskarpt bilde av. Rettferdigjøre dette skal jeg, bildet er selvølgelig knivskarpt på sene begelser, uten tvil.

Var heldig å fikk sett Löeve sitt full HD LCD TV for en del måneder tilbake, da full HD TV var en rarietet. Ikke uten grunn de viste praktisk talt stillbilder fra en totalt helhvit landsby i Italia i fullt dagslys, for der var det nemlig 8ms på panelet. Selv med den sakte sveipen den foretok seg, så var det merkbart for øyet (mitt vertfal) at det var et lite slør hengende etter.

Nei, en må ned på 3-4ms før det begynner å lukte interessant for meg. Jeg nekter å kjøpe noe værre, blånekter faktisk ;-)

Petter


"Nei, en må ned på 3-4ms før det begynner å lukte interessant for meg. Jeg nekter å kjøpe noe værre, blånekter faktisk Wink",
skriver du.
hvilke tv apparter har 3-4ms responstid?
det er vel ikke mange
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.10.2007 20.19.34 #12 av 13
Postet av: petre2006
"hajo" skrev:
hvilke tv apparter har 3-4ms responstid?
det er vel ikke mange


Vel, de fleste plasma paneler etter 2004 ligger godt under, og CRT TV'er produsert etter 1967 har ikke mer, så det skulle vel bli et par milliarder TV'er til sammen?

For å komme deg litt i møte, tenkte du kanskje på LCD TV'er? Det er et kjent faktum at det er noe etterslep på disse, men det begynner å ligne interessant. Har selv en widescreen CRT fra Phillips som ikke blir byttet ut før det sier poff en dag (Kanskje jeg kommer til å hjelpe på litt, metallstøv gjør underverker). Og da blir det enten Pioneer eller Panasonic full HD plasma, slik jeg ser det idag.

Petter
Det blir aldri lydtett nok... OG -- ALT i en boks, hiv ut resten!
Filmbasen min : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Petter%20U
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.10.2007 22.44.39 #13 av 13
Postet av: hajo
ja det var flatskjermer og særlig LCD skjermer jeg mente.
vel, da er saken klar, en "rask" skjerm må bli plasma
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar