Logo

Sony 40" LCD-TV KDL40V4210AEP

Skriv et svar
06.12.2008 21.57.29 #1 av 5
Postet av: akfire7
Er denne nodellen som selges identisk med modellen som vant testen på TV2 hjelper deg? Det hevder i hvertfal Lefdal i sitt annonseblad.
Vurderer å kjøpe LCD tv til rundt 8 lapper, og har mest lyst til å handle i en fysisk butikk. Noen som er litt opplyst som vet litt om denne?

Øystein S
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.12.2008 19.44.38 #2 av 5
Postet av: anerz
Jeg var innom Lefdal på Strømmen Storsenter nå ikveld for å høre om denne tven var samme som kdl-40v4000 som vant tv2/teknofil testen. Virket som ekspitøren ikke engang var kjent med at de refererte til en testvinner, samt når jeg spurte om det var samme tv så svarte han direkte nei. Men kunne ikke si hva som var forskjellen... Begynnte å vise meg dyrerer tver istede, noe jeg ikke var interessert i så gikk. Vurdert å kjøpe denne den som vant testen så handler nok hos netshop hvor den koster ca 8300. Vet da hvertfall at det er samme modell som ble testet. Finner ikke noe info om den andre på nettet
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.12.2008 19.53.03 #3 av 5
Det er nok det, men mange butikker gir produktene ett annet navn eller tillegger noen bokstaver. Grunnen til dette kan være mange: noen gjør det for å være billigst i prisguider og slik at det skal være vanskelig å sammenligne priser, det kan være fargen på produktet, eller for å vise at det er en europeisk version.

Hadde det ikke vært testvinneren fra TV2 Hjelper deg hadde det vært ulovlig markedsføring, og dette er nok ikke noe som hadde blitt veldig populært.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.12.2008 08.58.54 #4 av 5
Postet av: anerz
Sendte en mail til Lefdal og spurte om modellen de selger, og som de refererte til som testvinner TV2 var samme modell som TV2 testet. svaret jeg fikk var:

Hei og takk for din henvendelse
Det er ikke samme tven, dessverre så har ikke vi noen informasjon om kdl40v4000.
Ønsker deg en fortsatt fin dag!
Med vennlig hilsen
Kundesenter

Dette må jo rett og slett være villedende markedsføring når de sier at modellen de selger er testvinner hos TV2 i annonsen, mens det er en helt annen modell.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.12.2008 20.53.56 #5 av 5
Postet av: akfire7
Var i går en tur innom Lefdal på Hamar og kikket. Selgeren der mente det var samme modellen. Jeg er ikke overbevist om det, så jeg dropper denne. Ba om at de satte på noe annet enn tegnefilm, men de klarte ikke å fyre opp noe annet, skylte på feil med sin blueray spiller, og tv-signalene var ute av drift... for en butikk :roll:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar