Logo

Sliter jeg litt?

Skriv et svar
31.12.2006 14.25.43 #1 av 6
Postet av: ryuujin
Hei

Begynner å lure litt på om jeg kanskje har ett lite problem... :S

Har blitt så avhengig av å samle på dvd filmer! Bestiller mellom 4-10 stk hver gang jeg bestiller fra enten playx eller cdon.

Akkurat nå venter jeg på ca 20-25 filmer. Kjøper sjeldent filmer ellers, når jeg er i butikk og sånt. Er stort sett bare på internett siden dette er så lettvint(bare trykke på en knapp lissom). Bestiller filmer som jeg har sett før(liker å ha en samling av de beste jeg har sett) og av og til noen som jeg aldri har sett og kanskje ikke kommer til å se.

Har omlag 160 filmer nå. Og bestiller og bestiller. Har tre-fire forskjellige ordrer liggende på playx der ikke alt er blitt sendt enda.

Senest i dag bestilte jeg ett par filmer fra cdon(Initial D, Chihiro og Lolita). Er sånn at jeg nesten angrer etterpå fordi jeg vet at dette blir dyrt i lengden...

Føler lissom ikke helt at jeg har kontroll lengre.. selv om jeg kanskje har det...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.12.2006 14.36.33 #2 av 6
Postet av: spkstrp
virker for meg som om du selv føler du har et problem, ut i fra det du skriver (eller ikke skriver)... og det er jo det viktigste.

Kjenner meg litt igjen, selv om jeg ikke har kjøpt i de kvanta du nevner. Tror det er få grupper for personer med slike problemer, ala anonyme alkoholikere etc :lol: , men så er jo en slik avhengighet ikke fult så alvorlig og kjent heller.

Høres ut som om du trenger å kartlegge om dette er er problem, og i så fall finne en god løsning på dette og så holde deg til denne.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.12.2006 15.18.15 #3 av 6
Postet av: Stone-
Eventuelt så kan du bare si opp alle kredittkortene dine.... :P
| Pioneer VSX-1016 | Yamaha NS-777, NS-444 og NS-333 | Teac DV-3000 | Sony CDP-CX335 |
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.12.2006 16.32.17 #4 av 6
Postet av: spkstrp
fy da hopper han jo bare over kartleggingen og direkte til løsningen :lol:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.12.2006 19.54.12 #5 av 6
Postet av: hbakken
"ryuujin" skrev:Hei

Begynner å lure litt på om jeg kanskje har ett lite problem... :S


neida, ingen problem!!
Hadde det akkurat slik selv for noen år siden. Da dumpet det ned filmer fra play i postkassen min hver dag. Bestilte 1-3 filmer om dagen. Som regel når jeg satt på forelesning på skolen og kjedet meg:)

Det går nok over. Du må bare bygge om samlinga di nok først til at du har fått kjøpt det du vil ha av gamle filmer som er verdt å ha.
jeg har faktisk hatt en ltie stopp på bestillinger fra play på 1 år (!) men har satt litt i gang nå. Går litt i rykk og napp. Nå er det værre å finne filmer jeg vil ha. Tar vare på en del backup av dvd'er på pc'en og får sett disse. Da blir det mindre bestilling av filmer.

Så nei, ingen problem, bare kos deg, det går (kanskje litt) over.
--------------------------------
Mvh Håkon
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.01.2007 03.29.02 #6 av 6
Postet av: OKKing
Dette går over - når du har kjøpt alle filemene som er vedt å se, så er det bare de nye som er interessante. Har selv kjøpt alt for mange DVD'er det siste året, men nå gir det seg. Alle gode titler er på plass - så nå er det kun nyhetene som teller. Heldigvis er det ikke for mange av dem.....
Yamaha RX-V4600, Pioneer DV-989AVi-s, Pioneer DVR-530, Focal Electra 1000, 1007 og 1027 Be, Definity SuperCube Reference, HC-3000 PJ
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar