Logo

Skrangling fra sub i 52" thomson bakprojeksjons

Skriv et svar
17.10.2004 17.33.58 #1 av 4
Postet av: Ørjan Olsen
Fikk min 52" thomson bakprosjektor i går, og i dag når jeg for første gang testet den, så fikk jeg en form for skranglelyd fra sub'en som er innebygd i tv'n når den er på ganske høyt volum og det kommer litt kraftige lyder som eksplosjoner og slikt. Er ca. når volumet er 80% eller høyere. Det virker som om det er noe plast eller lignende som vibrerer mot hverandre og lager lyden. Er dette noe jeg bør klage på?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.10.2004 20.37.23 #2 av 4
Postet av: Rune
Tror nok kanskje dette er begrensning til slike apparater. Denne Thomson TV'n har ganske kraftig forsterker til å være tv og noe skrangel vil det nok alltid være.

Du kan jo eventuellt stikke innom en butikk der du kjøpte den og prøve å se om du hører skranglingen. Tror nok du vil oppleve dette. Det er iallfall veldig få TV apparater som spiller rent på høyt volum.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.10.2004 21.02.33 #3 av 4
Postet av: Ørjan Olsen
Virker ikke som dårlig lyd pga. høyt volum, men at vibrasjonene fra den gjør at noe annet vibrerer, men er jo egentlig ikke noe problem i og med at den kan lett kobles ut i menyene.

Men litt offtopic, på elkjøp sa han jeg pratet med at det gikk ann å få både lyd i fra tv og ekstern stereo samtidig, i første omgang tenkte jeg mest på å bare koble til et mini-hifi for å få litt ekstra lyd, og montere opp det anlegget over tv'n. Men finner ingen måte å få lyd både fra tv og eksternt anlegg samtidig, hadde jo vert veldig fint med noen høytalere oppe i hvert hjørne av rommet og så lyden fra skjermen nede ved golvet i midten. Eneste jeg fant var at man kan velge ekstern og intern høytalere og sub, ikke å kombinere, fant ikke noe i bruksanvisningen heller om dette. Noen som vet noe om dette?

Og en liten ting til, det er jo et plexiglass utenpå hele fremdelen av denne skjermen, nede ligger det bare løst mens på sidene og på toppen sitter den limt fast, skal den vere løs nede? Gjør jo ingen ting egentlig, men dirrer jo litt når man flytter tv'n.

Ellers er jeg veldig fornøyd med tv'n, må si at den var verdt hver eneste krone :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.10.2004 21.07.46 #4 av 4
Postet av: Rune
For å få lyden på eksternt anlegg så bruker du bare phono kontaktene til en aux eller tilsvarende inngang på en mini anlegg. Høyttalerutgangen er for å kjøre eksterne høyttaler på den interne forsterkeren. (det vil jo iallfall fjerne skranglingen)
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar