Logo

Skjuling av kabler ved veggfestet flatskjerm

Skriv et svar
02.01.2006 09.38.08 #1 av 2
Postet av: TedN
Hei, jeg har noen spørsmål rundt feste av flatskjerm på vegg. Jeg prøver å finne en måte å feste TV og høyttalere på veggen slik at alle kabler skjules, samtidig som opplegget er fleksibelt med tanke på å koble diverse "dingser" til og fra.

1. Jeg har gipsvegger, så jeg må feste veggfestet i stenderne. Jeg har sett for meg at jeg borer et ganske stort hull bak TVen for alle kabler, og et tilsvarende hull nede ved gulvlisten for å få skjult opplegg. Her er jeg veldig interessert i å høre hvordan andre har løst dette. Finnes det strømper eller rør med stor diameter som alle kablene kan trekkes i? Finnes det deksler/lokk som kan gjøre hullet nede ved gulvlisten mest mulig diskret?

2. Jeg har sett for meg at jeg bør koble til alle tilgjengelige kabler før TVen henges på veggen og at jeg sånn sett ikke plugger ting ut og inn av TVen etter at den er hengt opp. Hvordan dette blir seende ut og hvordan det er å trekke f.eks klumpete scart-kabler er jeg veldig usikker på. Her hadde det vært interessant å høre andres erfaringer.

3. Siden jeg har tenkt å kjøpe ganske små fronthøyttalere, tenker jeg å henge dem på veggen. Hvordan skal jeg klare å legge høyttalerkabelen i veggen når den må forbi minst en vertikal stender?

4. Har noen av dere forslag til TV-møbler å sette alt på som skjuler alle uttak og "sår" i veggen? Jeg antar at en eller annen modifisert benk eller skjenk er den beste løsningen...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.01.2006 15.17.13 #2 av 2
Postet av: boly
Her har du en svenske som har gjort noe av det du ser etter: http://www.minhembio.com/dpi-design/30763
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar