Logo

skjønner null........grønn så det holder

Skriv et svar
21.07.2006 10.17.43 #1 av 6
Postet av: Jammen
Nybegynner i lyd :shock:
Har shoppa Proson surround 5.1 syst. og koblet dette sammen med JVC RX-E5S,slår stolt å fornøyd på anlegget etter tilkoblinger.......null lyd,nada,.... Noen som kan forklare hvordan koble rett??? Hadde satelitt høtalere fra JVC tilkobl. før,og di fungerte (om enn med sus). Har koblet på samme måte nå,men her er det stille som i graven :cry:

Takk på forhånd for svar,fra en helt fersking :oops:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.07.2006 10.46.38 #2 av 6
Postet av: Headbanger Man
Hei,
sjekk at alt er skikkelig tilkoblet. Gå over alle kabler. Se at det er strøm på forsterkeren. Sjekk at forsterkeren står i riktig modus (feks Stereo) i forhold til lyden du har koblet inn.
Spør igjen hvis det ikke fønker :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.07.2006 11.24.14 #3 av 6
Postet av: kamelon
Kanskje du kunne forklart litt mer nøyaktig hvordan du har koblet dette?Tenker da på signalveien..Skal ikke være så vanskelig..Ut fra dvd til forsterker-signalinngang,ut fra forsterker høyttalerutgang og fordelt ut til høyttalerne og sub..Nå har jeg ingen kjennskap til hverken JVC RX-E5S eller proson anlegget..Men det er det sikkert noen andre her som har.Men dersom proson anlegget sin sub har forsterkere til å drive resten av satelittene, og du har koblet satelittene til subben, og har koblet et signal ut fra forsterkeren og til subben, er det mulig at problemet ligger mellom forsterker og sub?Ble mye skriving dette, men håper du forstår.. :D
I think football always should be played on grass...Bob Marley
Min kino: http://min.hjemmekino.no/cinema.aspx?id=123
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.07.2006 12.25.49 #4 av 6
Postet av: Baldiman
Proson=Svensk husm.... bare tulla.
Har du koblet opp dette digitalt? Coax eller optisk. det kan hende du må inn på menyen til dvd spilleren og aktivere digital ut.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.07.2006 14.27.34 #5 av 6
Postet av: kamelon
husmor ja :lol: heh..men han skriver:
"Hadde satelitt høtalere fra JVC tilkobl. før,og di fungerte (om enn med sus). Har koblet på samme måte nå,men her er det stille som i graven"
Så med mindre han har kommt borti knappen for analog/digital overføring må det nesten ligge på veien til det nye vakre proson anlegget? :)
I think football always should be played on grass...Bob Marley
Min kino: http://min.hjemmekino.no/cinema.aspx?id=123
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.07.2006 04.28.08 #6 av 6
Postet av: Baldiman
Jupp sant nok Kamelon. Men han kunne ha koblet via analog sist... Vanskelig å finne ut noe særlig når vi ikke vet så mye om tilkoblinger som er gjort.
Veldig mye som kan være feil når det ikke er lyd.

Du kunne jo f.eks tatt et bilde av baksiden på forsterker og dvd spiller. Da blir det lettere å hjelpe.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar