Logo

Skal kjøpe nytt LCD tv, hjelp

Skriv et svar
06.02.2007 18.27.54 #1 av 3
Postet av: Gaspless
Halla!

Jeg har planet om å anskaffe meg et nytt TV til stua, og omsider etter mye om og men falt valget mitt på en LCD TV.
Jeg er en person som graver og rådspør meg alt for mye når jeg skal handle større produkter og lurte på om jeg kunne dra nytten an noe kunnskap fra dette forumet.

Det har kokt ned til en, 2 / 3 TV modeller jeg kunne godt tenkt meg å dra med meg hjem, men er ikke helt sikker på hvem.
Jeg ser form meg at jeg kommer til å koble en konsoll eller mer presis sagt en PS3, samt PC til skjermen.
Per dags dato leier jeg en leilighet som medfølger vanlig kabel TV, men er vel ikke stort som stopper for å slenge på en dekoder.

På toppen ligger Sony sine to modeller W2000 og V2500 (40 tommer).
V2500 som er sikkert en knall TV med sine 1366 x 768 oppløsning, støtte av 720p.
Jeg har fått forståelsen av at HD-DVD blir avspilt i 720p per dags dato (en kar på HIFI som sa) som da naturligvis er støttet av denne skjermen, korrekt?
Samt det nye bakkenettet MPEG4 (kalt det er det ikke?) kommer til å være 720p?

Så har vi modell nummer to, W2000 hvilket jeg ”sikler” litt på.
Full HD 1080p (1920 x 1080) må jo gjøre denne skjermen knall ved bruk av konsoll eller pc?
Har en liten feeling på at når jeg skal kjøpe meg en god tv nå kan jeg jo kjøre på med litt oppløsning.

W2000 kommer på 20995 kr hos Komplett, som er en fair pris får en nå si antar jeg.
V2500 kommer på 18995 kr hos Komplett, inklusivt en halvrusken 20 gig Xbox 360.
Nå verdilegger ikke jeg denne konsollen meget høyt siden jeg er ganske sikker på at det blir en PS3 for å gjenleve de gamle FF ”bøkene” samt nyere spill.
Men det er en artig liten bonus.
Så har vi tredje mann snubledes etter, Samsung LE40F71B til en pris på 16995, som frister jo.
Nå skal det sies at jeg bor en time kjøring fra et Komplett lager så fra XD.no blir det sikkert noen utgifter til frakt.
Noen som har noen smarte overbevisende ord om hva som skiller W2000 og LE40F71B?
Eventuelt andre modeller som ligger nærme disse to?
Alt av erfaringer og synspunkter blir møtt med åpne armer fra min side.

Jeg valgte å starte en ny tråd for emnet, siden det kan utvikle seg til en generell samtale, så tenkte jeg skulle spare den offisielle tråden.

Beklager hvis det er noen vitale tråder om noe av dette på andre steder av forumet jeg har oversett.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.02.2007 09.42.37 #2 av 3
Postet av: VACS
En ting er iallefall sikkert:

PC`n og konsollen blir veeeldig gla for 1080p! :)
Det valget er iallefall gjort for leeenge siden for min del!
Tror for min del det enten blir Samsunf 91M eller F71 eller en heftig Philips. Vet for lite om Sony sine LCD-tvèr.
19.02.2007 18.07.24 #3 av 3
Postet av: Gaspless
Kom over noe som er vært å se litt på
Skriv et svar