Logo

skal kjøpe meg surround-receiver. Hva anbefaller DU?

Skriv et svar
19.08.2006 18.09.15 #1 av 7
Postet av: R3Devil
Skal kjøpe meg en receiver i prisklasse 10K +/- , men har ikke så mye erfaring på det området ennå. Har sett meg ut 2 modeller som virker int. : Denon AVR-3806 og NAD T773v2. Har noen erfaring med disse, eller er det noen andre merker/modeller som anbefalles?

pr. dagsdato har jeg Patos L402 som jeg har tenkt til å bruke som fronthøyttalere. center/bak. kommer senere...

på forhånd, takk for hjelpen :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.08.2006 21.35.12 #2 av 7
Postet av: orso
Pioneer er merket som gjør det best i tester for tiden. Tror både Pioneer og Denon vil passe lydmessig bra til Patos. Prioterer du hi-fi så er Arcam, Marantz og Rotel gode alternativer.
Kjenner ikk så godt NAD sine receivere, men det har vært rapportert at mange sliter med støy.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.08.2006 21.49.48 #3 av 7
Postet av: orso
Pioneer VSX-AX4AVI-S har kostet 15k, men kan kjøpes nå for 11k siden det har kommet en etterfølger. Mye for pengene.
http://www.sovida.com/bin/setpage?doc=0 ... g=no&ref=2
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.08.2006 22.59.17 #4 av 7
Postet av: Kim
Om du sjekker ut denne tråden http://avforum.no/forum/showthread.php? ... =patos+402

Sporer litt av og diverse forsterkere til 402'en blir anbefalt om du leser videre.

Jeg ville enten gått for en strømsterk receiver, men da vanligvis uten de andre finessene til f.eks. Denon (auto-kalibrering o.l.) til samme pris.

Eller gått for en f.eks. Denon 3806 som har det meste, men mangler nok strøm til å drive Patosene, dette kompenserer du med en effektforsterker til å drive de.

Når det er sagt så ville jeg kanskje ventet litt med å kjøpe en receiver, og kjøpt en som støtter de nye lyd-formatene DD+ og DTS-HD.


Edit: Pioneer'n som blir nevnt i forrige post er en virkelig godbit som jeg kan anbefale også.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.08.2006 15.11.37 #5 av 7
Postet av: Flageborg
Jeg anbefaler:

Pioneer med MCACC romkorreksjon

eller

Denon med Audyssey romkorreksjon

Det er bass-signalene som "SUGER" en forsterker tom for krefter. Du skal ha SUB med egen forsterker på minst 500W, og derfor er det ingen Receiver som har problemer med å drive dine Patos høytalere, når du holder deg til deling på 80Hz.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.08.2006 19.13.07 #6 av 7
Postet av: hbakken
Selv har jeg HarmanKardon AVR3550 og er fornøyd med den.
Jeg kan anbefale deg å kikke på HiFI Centeret sitt utvalg. Det har nettopp kommet en ny toppmodell av H/K som virket veldig lekker.
Og, om det har noe å si for deg, H/K har en design jeg synes er kult!
--------------------------------
Mvh Håkon
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.09.2006 11.10.32 #7 av 7
Postet av: Runel
Ville gått for noe ala AX4 klassen til Patosene dine og dele på 80hz. Både Denon,Pioneer og Yamaha har gode kalibreringsystemer. Har selv

Pioneer og systemet er meget avansert du kan virkelig få den lyden du ønsker ved litt prøving og feiling.
PIONEER DVLX50, BDP51, SC-LX71, MONSTER, PS50A456, VELODYNE SMS1, PRESTIGE S10, VERITAS 5.1 OPPSETT.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar