Logo

Skal kjøpe lcd-tv, noen tips om beste kjøp? Maks pris 30 000

Skriv et svar
10.09.2008 13.53.57 #1 av 4
Postet av: kaistian
Hei,

Håper noen kan komme med forslag, og hva jeg bør være obs på når jeg kjøper en tv til så høy pris.

Kanskje bør jeg gå for en projector i stedet? Isåfall, hvordan er kvaliteten på projector kontra lcd?

Håper på seriøse svar.

På forhånd takk!

:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.09.2008 13.58.04 #2 av 4
Når du er oppe i denne prisklassen får du sjeldent noe dårlig. Kan du fortelle litt om hva slags kilder du skal koble til, lysforholdet i rommet ditt og avstand? Svar på dette og vi kan hjelpe deg nærmere.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.09.2008 14.18.20 #3 av 4
Postet av: kaistian
Supert!

Tvn skal stå i stua. Fra sofa til vegg er det ca 4 meter. På dag og ettermiddag kommer solen inn, men det blir lite bruk av tv i den tiden. Dessuten får jeg regulert lyset ganske bra om det skulle være aktuelt en sløv helg.

Bruksområde vil være en allrounder. Både til spilling (X-boks og playstation), film, tv og pc-bruk. Spiller endel poker, og vil ikke velge plasma i og med det vil være et statisk bilde over flere timer, og av den grunn er jeg redd innbrenning av bilde om jeg velger det.

Selve lyden er jeg ikke bekymret for i og med jeg etterhvert tenkte å bruke ca det samme på et bra lydanlegg etterhvert. Men det hjelper at de rette koblingene er tilgjengelige på tvn.

Håper dette kan være til litt mer hjelp for å veilede meg videre. Jeg er en nybegynner innen området, så langt ihvertfall :-)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.09.2008 09.31.58 #4 av 4
Jeg vil likevel anbefale deg en plasma da utvilkingen har gått langt. Jeg vil da anbefale en Pioneer PDP LX5090. Denne har ett fantastisk sortnivå, god og realistisk fargegjengivelse med god dybde i bildet. Den leverer skarpe bilder og er også virkelig lekker designmessig, ett skikkelig kvalitetsprodukt. Jeg la også merke til at den flytter litt på stillbilder (knapt merkelig) for å være bedre rustet mot innbrenning. Den har også støtte for 1:1 Pixelmapping via HDMI slik at tilkobling fra PC skal gå smertefritt. En ting du kommer til å merke i butikken er at den hakker litt ved bevegelser, dette er imidlertidig noe du kan gjøre noe med i innstillingene.

Mer informasjon om Pioneer PDP LX5090 finner du her:
http://www.hjemmekino.no/database/tvinf ... alognr=621


Ett annet alternativ kan være Sony 52W4500. Jeg har foreløpig ikke fått sett Sony W4500 da den ikke har kommet ennå, men den er rett rundt hjørnet. Det er få ting som skildrer W4000 og W4500, forskjellen er blant annet at sistnevnte har litt bedre kontrast og har fått 100HZ Motionflow. Mer informasjon om W4500 finner du her:
viewtopic.php?f=8&t=11320


Jeg kan ihvertfall fortelle deg hva jeg syntes om W4000:

Sony W4000 er en meget god TV, den gir ett nøytrallt bilde og fargene er mette og gode. Detaljnivået er også godt og jeg kunne se alle mursteinene i husene som ble vist på testvideoen. Ellers er sortnivået og fargegjengivelsen god. Den har også innebygd mottaker for Riks-TV. Innstalleringen går her ganske lett og den innebygde mottakeren gjør en god jobb, det enewste du må kjøpe er en CA-Modul som du putter inn i "service" slotten på siden av TV`en.

- W4000 har fått noe som heter Picture Frame som gjør at du kan vise bilder når TVèn ikke er i bruk, hvis det er av interesse. Menysystemet ser veldig likt ut som menysystemet som er i PS3 og er enkelt å bruke. En annen ting som er vert å merke seg er at du kan skru av Sony lyset og ett annet lite pluss i mine øyne er at bordstativet er dreibart. Desigmessig syntes jeg personlig at den er ganske lekker, selvvom den ikke har like stor kvalitetsfølese som Pioneer har.

For mer informasjon og hvis du vil lære deg litt mer om begreper ol anbefaler jeg deg å lese denne guiden:
viewtopic.php?f=8&t=10981
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar