Logo

Skal kjøpe hjemmekino (div spørsmål)

Skriv et svar
29.12.2009 15.28.07 #1 av 3
Postet av: Påla
Hei

Jeg har tenkt og kjøpe meg et hjemmekinoannlegg (5.1) for rundt 4000 spenn.
Jeg har ikke kikket alt for mye rundt men har tatt en titt på denne:
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=457853

Også har jeg noen spørsmål, Jeg vil gjerne koble til ps3'n, tv'n og pcen til hjemmekinoen. Siden jeg bare har 2 hdmi utganger kan jeg vel bare koble ps3 rett inn på tven sammen med dekoderen også ta pcen på dvi til tven.
Men så da, åssen kabel og lydkort utganger må jeg ha da for og få 5.1 soround fra pcen, og vil det gå med det hjemmekinoannlegget jeg har lagt frem her?

Kom gjerne med forslag til andre hjemmekinoannlegg du mener er rimligere.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.12.2009 23.28.20 #2 av 3
Postet av: shg
Hei

Anlegget du linker til er et 5.1 m/DVD spiller. Antar at du utelukker Blu-ray enten fordi du vil bruke PS3'en eller pg.a. pris.
Foreslår at du heller vurderer komplette Forsterker/Høytalere for 5.1 ettersom både PS3 og PC (antakeligvis) vil spille av DVD like bra.
Et eksempel hos Elkjøp (Onkyo, 4995,-) Fordelen her er at du har 3 HDMI innganger + 2 Toslink.
Det finnes sikkert andre også eks Sony HT-SS2300 (uten at jeg har funnet noen priser).

Med 2 Toslink kan du koble en fra TV (retur-lyd om du bruker HDMI inngang på TV) og/eller fra PC(?) Kanskje enklere med S/PDIF fra PC.

Lykke til
shg
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.12.2009 01.39.58 #3 av 3
Postet av: Påla
Jeg har tatt og kikket litt mer og har tenkt og gå litt opp i prisklassen.
Har lest rundt at denne soroundpakken duger bra:
http://www.surround.no/product/512585/_ ... t-5.0.html
(Yamaha RX-V465 m/Dynavoice F-6 EX Sort 5.0)

Som jeg har forstått takler denne hd "lyd" og siden jeg bruker ps3 som blu ray spiller så går dette bra sammen, men jeg så spørr jeg dere her som har peil, er dette et bra soroundanlegg og invistere i?

OGså hvis jeg kobler pc og ps3 inn på hdmi ingangene på denne så vil lyden og bilde bli overført til reciveren? uten ekstra kabling?
fordi på den onkyo recieveren du linket til så leste jeg at lyden ikke ble overført via hdmi bare bildet.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar