Jimmern
Hjemmekinosjef
E-post
Jeg er i innspurten med kinoromet mitt, men klarer ikke å bestemme meg for hvor stor avstand jeg skal ha fra sittegruppa til lerrete. Jeg skal ha 3 stressless m krakk på "benkerad" 1, og jeg skal ha 2 stressless m krakk oppbygd på "benkerad" 2. Benkerad 2 skal bygges opp ca 25 cm. Rommet er 6x4 meter, og jeg skal ha et lerret på 106". - Hva vil dere anbefale i avstand fra benkerad 1? Jeg driver å tilpasser denne opphøyninga jeg skal ha til benkerad 2, så avstand fra rad 1 til lerret avgjør hvor stort dette opphøyde platået vil bli. Jeg vil jo ikke komme for nær lerrete hvis dette blir ubehagelig og "ødelegger" filmen
Alle møbleringstips mottas med stor takk. Har noen formening om hvor høyt jeg bør bygge opphøyd platå? Er 25 cm ok, eller...
kid
Hjemmekinosjef
E-post
Akto er vel rette man til å svare på akkurat det, les tråden hans. Jeg anbefaler deg å ikke komme for nærme 106", kan bli veldig slitsomt dersom du/dere har tenkt å se to-tre filmer en kveld. Nærmeste jeg anbefaler å sitte på 106" er 3,5-4 meter. Lykke til ;]
Denon 3806, B&W 604 S3, B&W LCR 600, B&W 600 S3, TaraLabs, Supra, Panasonic PT-AE700