Jeg har ikke sett så mye på den til å uttale meg med 100% standhaftighet og vurderingen tas det med hensyn til pris. HD1 mente jeg, beklager feil. Ihvertfall så var bildene på PS3 fine og skarpe, lysforholdet er var også meget fint. Så på noen HD-klipp med noen fly i ørkenen og det var ett meget godt detaljnivå, alle ting kom til syne. Det var også meget gode farger til LCD å være. Den hadde nok noen svakheter blant annet på sortnivå, det var lite synlig etterslep i bildet; men syntes at Sharp egentlig er ett merke som ikke helt har fått den oppmerksomheten som de fortjener. Som du sier er dette en nyere modell så den burde være noe bedre. 1080P/24 Betyr at den kan vise en oppløsning på 1920*1080, 24FPS eller bilder i sekundet er den hastigheten filmene er spillt inn og dette sørger for en jevnere avspilling. Hvis du da lurer på hva forksjellen mellom 720P, 1080i og 1080P er så skriver jeg det likesågodt nå:
720P har en oppløsning på hovedsakelig 1280*720 pixler, P står for progressiv. Det vil si at bildet oppdateres med en progressiv opptegning av bildet da slipper man linjeflimringen som kan oppstå med linjefletting. Da tegnes nemlig bildets antall linjer opp i én sekvens, i stedet for to.
1080I har en oppløsning på 1920*1080 pixler, i står for intrelaced. Her avtegnes den første, tredje, femte osv linjen tegnes opp i en sekvens, deretter tegner den andre, fjerde osv. Altså istedet for og oppdatere hele bildet samtidig, så hopper den over annet hvert punkt nedover for å så gjøre dette i neste omgang. Grunnet denne linjeflettingen så bruker den like stor båndbredde som 720P.
1080P er det samme som 720P, bare med en oppløsning på 1920*1080.
Som sagt er tvèn godt utsyrt med nok tilkoblingsmuligheter, blant annet nyeste versionen av HDMI V1.3. Hovedsakelig så er den eneste forddelen med å ha det på tvèn at du får automatisk lipsyn via en HD-DVD eller Blu-Ray spiller. Les mer om dette i guiden.
Det beste er om du kan se skjermene i en butikk selv, men det ser ut som at sharp leverer en god tv til en behagelig pris. Jeg vet ikke hvor lang sitteavstand fra tv du har?
Bra du likte posten min, både Plasma og LCD har sine svakheter; som jeg har forklart over. Men teknologien er i stadig utvikling og begge to nåværende parter har blitt kvitt mange av sine "bardomssykdommer". Hovedproblemet til LCD er å framvise svart, grunnen til dette er at LCD bruker ett baklys som på en måte lyser opp krystallene, når apperatet skal vise fargen sort så må de utvalgte krystallene stenge for lyset og det oppstår som oftest en del lyslekasje; altså noe av lyset kommer igjennom å fargen blir ikke sort, men snarere lyst sort eller mørke grått. Men dette har blitt bedre. Disse nåværende svakheter hos dagens skjermteknologier er "hull" som de kommende skjermteknologiene lover å fylle. Så nå får vi se hvor lang tid det tar før de kommer på markedet, men det som er sikkert er at dem må imponere med meget god bildekvalitet til en konkurransedyktig pris.
Lykke til!
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV
"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)