Logo

Sensur og diskriminering på "AVForum"!!

Skriv et svar
15.05.2007 21.43.27 #16 av 37
Postet av: kWern
"løgnkvist" skrev:eg er en relativt aktiv bruker både avforum og hjemmekino.no

Dersom så er tilfelle, hvordan har det seg at du kun har ett innlegg her på Hjemmekino.no?
Det samme gjelder forøvrig Tek.

Er det så skummelt å poste sensurhelvetet kalt Internett, at dere må lage en midlertidige bruker, eller er det en annen årsak?

EDIT: Fjernet en insinuasjon. Beklager.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.05.2007 21.48.40 #17 av 37
Postet av: løgnkvist
"kWern" skrev:
"løgnkvist" skrev:eg er en relativt aktiv bruker både avforum og hjemmekino.no

Dersom så er tilfelle, hvordan har det seg at du kun har ett innlegg her på Hjemmekino.no?

Er det så skummelt å poste sensurhelvetet kalt Internett, at dere må lage en midlertidige bruker, eller er det en annen årsak? .....Monitor?


Min grunn til at jeg holder mitt orginale brukernavn hemmlig er at jeg bruker samme brukernavn på begge forum og jeg antar at jeg vil bli utestengt fra avforum hvis jeg poster med mitt vanlige brukernavn. Jeg har også hilst på vedkommende en gang. (ønsker ikke å komme i munnhuggeri med han)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.05.2007 05.24.30 #18 av 37
Postet av: petre2006
Ehm , ikke at jeg skal legge meg borti denne diskusjonen her, men;

Jeg vet og har vist lenge at det er samme menn bak hele AV konseptet. Når jeg begynte å se meg om etter en god plass med litt over average kunnskap rundt AV her i Norge ble AVForum valgt bort til fordel for langt mer seriøse hjemmekino.no. Jeg la også merke til AV's nazisensureringsregime, så til andre som leser dette og lurer på hva som kan oppfattes som en balansert balsam for sjelen så er du kommet til riktig hjørne på internet.

AV blir for teit og til dels altfor lite nyansert. Jeg må nesten bare glise av historien din monitor. Du er nok ikke alene, men for min egen del så styrte jeg unna å lage et 'havoc' der inne med mine synspunkt på akkurat det. Bare ta det som en ære at du klarte å provosere på deg en 'ban', det viser hvor lista ligger.

Men, når vi er inne på dette temaet (ble visst litt ivirg alikevel..) så ser jeg å lese i bladet 'hjemmekino' at de ofte refererer til avshop i mange ulike sammenhenger. Kan dette henge ihop med selve bladet, også? Ser vi en liten halvmafia innen AV her? Skulle vert artig å begynne å nøste dette sammen, og se hva vi endte opp med?

Petter
Det blir aldri lydtett nok... OG -- ALT i en boks, hiv ut resten!
Filmbasen min : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Petter%20U
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.05.2007 05.52.38 #19 av 37
Postet av: løgnkvist
Syns dette er litt gøy jeg. Hva starter man dagen med når man er sensurdiktatur. Jo man sletter innlegg fra i går kveld som er litt kritisk.

Link til inlegg nå:

Screenshot av innlegg i går kveld: avinnlegg2.gif avinnlegg2.gif ( 5,42578125 KB) Vist 596 ganger
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.05.2007 07.46.06 #20 av 37
Postet av: petre2006
Meh.. ehhehe.. nei nei nei nei.. Så det var ikke helt bak mål det jeg antydet i forrige innlegg i denne tråden? Må man ABBONERE på hjemmekino bladet for å få full tilgang? Hahahaha.. erre mulig..

Ok, se for dere følgende scenario; Jeg går å kjøper meg bladet hjemmekino i kiosk, alle nummer i løpet av ett år. Men, likevel får jeg ikke full tilgang til forumet til AVSHOP? (Ikke at jeg trenger å henge der, men en hypotetisk tanke) Amatører, ferske diplomøkonomer med snever business innsikt. Ultrasjefer innen å blande business og pleasure. Bukken og havresekken. Pompel og pilt.

Fy fa... Kan noen melde den gjengen inn til konkurransetilsynet eller noe som tar slike saker dit de hører hjemme?

Petter
Det blir aldri lydtett nok... OG -- ALT i en boks, hiv ut resten!
Filmbasen min : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Petter%20U
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.05.2007 08.42.30 #21 av 37
Postet av: orso
Er usikker på hva jeg mener om Premium Club. Avforum er fortsatt åpent for alle, men det blir et skille siden en del sider blir lukket for medlemmer. Det er vel ingen tvil om at det også er en måte å tjene penger på. Ikke noe gale i det forsåvidt, men problemet er vel at inntjeningen gjøres på en skjult og litt suspekt måte. Det gjeldet hele måten avforum drives på, slik jeg ser det i dag. Under er medlemsfordelene ramset opp.

I Premium Club vil dere få følgende medlemsfordeler

1. Tilgang til et eget lukket område på AVforum
2. Tilgang til unikt innhold som ikke blir trykket i de regulære utgavene av Hjemmekino
3. Egne sider med tilleggsmålinger og teknisk informasjon
4. Mulighet til å lese et utvalg artikler fra bladet før bladet ligger i postkassa eller i kiosken.
5. Spennende konkurranser
6. Tilgang til egen shop med spesialtilbud, salg av demoprodukter, lagertømminger, rekvisita og test-DVDer
7. Spesialtilbud på HDDVD og BluRay-filmer
8. Egne "powerbuys" for Premium Club.
8. Gratis produktdemoer og shoot-outs i Hjemmekino sin demokino. (Vanlig pris kr.60) - og prioritert plass.
9. Invitasjoner til pre-releasevisninger av produkter og mulighet til å treffe kjent konstruktører.
10. Spesialpris på våre nye kvelds og lørdags-seminarer for alle som vil lære mer om hjemmekino, bygging av hjemmekino, lyd generelt, oppstilling av projektorer, bildeteknikk og akustikk.
11. Prioriert plass på arrangementer som gjøres i samarbeide med AVforum og Hjemmekino.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.05.2007 09.18.01 #22 av 37
Postet av: petre2006
Ergo, 11 punkter som gir mer penger i kassa til AV gutta. Jo, det er i og for seg ikke noe galt i det, men det skal mye smuss på brilleglasset for å ikke se at dette er lokkemat uten sidestykke. De blander kortene/hattene voldsomt når de i den ene stunden sier 'for alle AV entusiaster' for i neste åndedrag sletter alt som ikke er/fører til salg av produkter fra dem.

Takk og pris for hjemmekino.no, et entusiast sted og ikke money machine.

Petter
Det blir aldri lydtett nok... OG -- ALT i en boks, hiv ut resten!
Filmbasen min : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Petter%20U
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.05.2007 11.14.24 #23 av 37
Postet av: monitor
Jeg får nettopp vite følgende:
Lygren, som kastet meg ut av AVForum på livstid, blant annet fordi jeg påpekte at Netshop kunne tilby hans PowerBuy objekt til alle og enhver for kun 495,-- mer, har gjort en henvendelse til Netshop for å undersøke om de vil levere til hans PowerBuy.

Helt utrolig: Han kaster meg ut men bruker min info til å få til en PowerBuy med Netshop!!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.05.2007 12.29.22 #24 av 37
Postet av: Merc75
Hehe, tror nok han har vært i kontakt med Netshop uavhengig av om du kom med informasjonen eller ikke. Det er jo tross alt ikke vanskelig å finne laveste pris. Det å arrangere slike powerbuys er uansett utrolig vanskelig i et allerede presset marked.. Så lenge prisen på det endelige produktet de får er lavere enn laveste nettbutikk, og med så mye som 500,-, så er det fortsatt et OK kjøp.

Hvordan du i tillegg klarer å få 20x11500,- til å bli 600000,- er et mysterium for meg.. Hvor har du lært matte?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.05.2007 13.27.50 #25 av 37
Postet av: monitor
Han har planlagt en powerbuy på en 50", som koster litt under 20K. Inntil 30 kan tegne seg på 30 x 20K = 6 mill. :idea:

Men det er ikke poenget, som du vet...
Forresten så kontaktet han Netshop ETTER at han selv oppgraderte prisen på produktet på basis av MINE opplysninger.

Personlig så hadde jeg heller betalt litt mer for et renomert firma, istedenfor IT Master som ikke har fått det helt til...


Flere overkommelige matteoppgaver tas imot!!

God 17.mai!! :P
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.05.2007 14.28.32 #26 av 37
Postet av: Merc75
"monitor" skrev:Han har planlagt en powerbuy på en 50", som koster litt under 20K. Inntil 30 kan tegne seg på 30 x 20K = 6 mill. :idea:

Flere overkommelige matteoppgaver tas imot!!



????????????????????????
30*20k=6mill... åååååååhh.. Jeg bøyer meg i støvet for dine mattematiske fortreffelighet..

600.000,- er riktig, bare sånn i tilfelle noen faktisk hører på ranten din..

Hvor gammel er du egentlig? Måten du oppfører deg på gjør iallefall at jeg godt skjønner at Lygren er nødt til å rydde opp litt.

Når det gjelder sensur, så har han sin fulle rett (og plikt) til å slette inlegg han ikke mener er passende. Han har redaktør-ansvar, og på samme måten som VG og Dagbladet velger hvilke meninger som får stå på trykk, så har han 100% lovlig rett til å kontrollere hva som skrives på forumene. Når det er sagt, så er det jo selvsagt ikke ønskelig at han skal sensurere folk som er uenig med det han skriver, men når folk kommer med såpass usakelige kommentarer som du gjør, så forstår jeg godt at han tar afære..
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.05.2007 15.28.52 #27 av 37
Postet av: petre2006
Ok, jeg skal ikke legge meg så mye mer opp i denne debatten, men det er påfallende at sensuren til AVForum ikke slipper så mye annet enn AV ting og tang igjennom. Synd egentlig, AVForum har potensialet men det er nok mer dollar i øyekroken som står på spill enn et rent entusiastisk og nøytralt sted som hjemmekino.no er.

Lenge leve hjemmekino.no, jeg trenger vertfall ikke noe annet ræl

Petter
Det blir aldri lydtett nok... OG -- ALT i en boks, hiv ut resten!
Filmbasen min : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Petter%20U
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.05.2007 15.29.57 #28 av 37
Postet av: monitor
Du skjønner visst ikke en spøk.... :!:
Jeg svarer ikke på usaklige spydigheter :mrgreen:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.05.2007 19.06.19 #29 av 37
Postet av: monitor
Hei til alle
Jeg er fortsatt innstillt på å forfølge saken videre. Jeg forhørte meg litt med en advokatvenn, som bekrefter at eieren av AVForum kan utøve EN VISS sensur, men at det han bedriver nå er klart lovstridig. Han betviler også den juridiske gyldigheten av de betingelser han stiller for å delta i forumet, og mener at jeg har en meget god sak juridisk sett.

Uansett er jeg interessert i at et forum som drives med hjertet uten sensur (hjemmekino.no) er å fortrekke fremfor et forum som KUN er opptatt av å maksimere profitt på bekostning av ytringsfriheten.

Da er jo helt hull i huet å utestenge noen fordi han legger en link til en prisside som kan tilby priser LAAAAANGT under det AV sin butikk kan ( de ville ha ligget langt over andre om jeg hadde fått lov å legge inn priser på dem).

Siste: Jeg har blitt truet av "Han Du Vet": Jeg må virkelig passe meg med personbeskrivelser. Han minner meg om at jeg er "juridisk ansvarlig" for min beskrivelse av ham.

Det har han rett i; Jeg kan TRO at han er en jævle psykopat som burde steriliseres, OM jeg skulle mene det, men jeg bør ikke prøve å påstå at han "på basis av mine faglige vurderinger" er en psykopat.

For ordens skyld: Jeg har ikke nok grunnlag til å vurdere OM han er psykopat, og er i grunn likegyldig til det: det som opptar meg er at vi som brukere kan ha et sted hvor vi kan snakke om de produkter vi vil, pro og kontras, erfaringer, priser, osv, uten at det er en eller annen idiot som skal slette slikt nyttig info!!

Alle som har noe på hjertet i denne saken kan enten legge inn et innlegg eller sende en mail til meg. Jeg lover at det aldri vil komme frem hvem som har sendt mailen; Formålet mitt er at AVforum må legges ned om de ikke åpner for usensurert info, som er nyttig for alle som er interessert i lyd / bilde.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.05.2007 21.16.07 #30 av 37
Postet av: monitor
Sendte denne til noen: tror at grillen er solgt: Ville ikke forbause meg mannen i dramaet er "Han Du Vet"

http://www.dinside.no/php/art.php?id=382222
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar