Logo

Sensur og diskriminering på "AVForum"!!

Skriv et svar
15.05.2007 12.04.58 #1 av 37
Postet av: monitor
Til ALLE: Jeg la inn en prishenvisning til hjemmekino.no på AVForum.
Denne slettet sjefen "Lygren" og erstattet den med en henvisning til sin egen prisside. Da jeg endret den tilbake ble jeg kastet ut av forumet for alltid. Jeg ga ham muligheten til å angre fordi dette tross alt er sensur av verste sort. Da var jeg hissigpropp, hadde ikke noe på ham, og han eide det hele og kunne derfor gjøre slikt. jeg hadde ikke noe der å gjøre osv. Meget uproffesjonell!

Er det flere som har blitt utsatt for dette så mottar jeg gjerne innlegg eller mail. Sensur og å legge bånd på ytringsfrihet kan vi ikke ha eller?

Her er foranledningen:


"powerbuy Panasonic TH42PV70
(Meg)Jeg må dog si: Når TH42PV70 kan kjøpes idag for 11.995, så var ikke powerbuyen så powerfull som den burde være (kun 495 kr...) TH50PV70 koster 19.147

guffa
11995? hvor?

(meg)Jeg la inn prisen på Hjemmekino.no - Produktdatabase - Panasonic TH-42PV70
Det er dessuten en europeisk modell, ikke rettet mot Polen.

Lykke til!"
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.05.2007 15.20.42 #2 av 37
Postet av: orso
Da det første inlegget ble slettet, fikk du da en advarsel? Høres litt rart ut at du skulle bli kastet ut for alltid etter bare å ha endret en gang. Det er i så fall virkelig ille.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.05.2007 15.31.36 #3 av 37
Postet av: boly
Noen tror de er alt....

Jo større de er jo hardere faller de.
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.05.2007 16.17.18 #4 av 37
Postet av: monitor
Jeg oppdaget at han hadde endret min link til prislisten her på forumet, og jeg endret den tilbake. Alt jeg gjorde var å gjøre folk på AVForum oppmerksom på prisendringer pioneer PDP 437XA og PDP 507XA, samt den nye panasonicmodellen. Da fikk jeg en mail fra ham hvor han spurte om jeg var forhandler eller hadde tilknytning til Netshop, noe jeg avkreftet. Han endret så linken min nok engang. Da han igjen endret den til sin link, og jeg beskyldte ham for sensur, så ble jeg utestengt med en gang av den grunn: Jeg legger ved mailen som førte til utestengelse på livstid. (Leker altså både dommer og gud!!)

"Du driver med sensur, noe som er mot norsk lov!! Når jeg linker til noe annet, så er det en hjelp for brukere. Jeg jobber ikke i bransjen i det hele tatt, og det er logisk at jeg linker til den som på et bestemt tidspunkt gjør noe som er brukervennlig. At du sensurerer meg begrenser brukernes mulighet til å finne ut av ting selv. At du endrer mine linker til dine egne sider er helt uhørt, især fordi du altså uten min viten endrer til noe jeg ikke har gjort.

Dette kan du ikke fortsette med om du vil bli oppfattet som en seriøs aktør. Om dette er et åpent forum er det straffbart å sensurere slik du gjør!!"
"
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.05.2007 17.35.52 #5 av 37
Postet av: monitor
Her er teksten som kommer opp om jeg prøver å logge meg på:

[u]You have been banned for the following reason:
Usakelige beskyldninger om straffbare forhold - utestenges frem til disse anklagene legges døde og maktesløse - sendes ev. admin@avforum.no.

Date the ban will be lifted: Aldri
[/u]

Jeg tror ikke han er helt frisk, stakkar!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.05.2007 18.48.23 #6 av 37
Postet av: kWern
Det er som du sier, Lygren har tydeligvis endret posten din, og lagt til Avforums prisguide i stedet for å linke til Hjemmekino.no.

Jeg la inn prisen på http://avforum.no/avnytt/showproduct.php/product/1327
Det er dessuten en europeisk modell, ikke rettet mot Polen.

Lykke til!
Sist endret av lygren : I dag kl 07:48.


Men kanskje du ordla deg litt krast? Jeg er ikke helt sikker på om du kan påberope deg norsk lov når det gjelder posting på forum. Eier av forumet er nok den som bestemmer - så sant han ikke forandrer dine poster til noe helt sinnsvakt - noe endring av link som i dette tilfellet nok ikke er. Men synes det ikke er noe særlig, og ganske så på kanten.

Du får hygge deg her imens.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.05.2007 19.14.31 #7 av 37
Postet av: monitor
Det er kun han som har kommet med krasse beskyldninger, overtramp, diskriminering, sensurering, begrensninger i min ytringsfrihet og forfalskning.

Jeg vil gjerne at flere står frem, slik at jeg får en god dokumentasjon på at fyren driver progaganda og er villig til å bryte med norsk lov for å oppnå det.

Enten så tillater han at man diskuterer og henviser slik vi måtte ønske, til beste for brukerne, eller så får han stenge sitt propagandasted.

På dette forum kan man mene hva man vil. Hos ham blir alt som ikke passer ham sensurert. Problemet er at de fleste tror at han er en "grei kar" men etter den behandlingen han har gitt meg så mener jeg at han har et unormalt kontrollbehov....

Tenk deg det: to henvisninger til dette nettstedet og to til Netshop var nok for ham til å gå fullstendig amok!!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.05.2007 19.31.15 #8 av 37
Postet av: løgnkvist
Hehe. Jeg måtte le når jeg lese overskriften av tråden, for da skjønte jeg at jeg det var flere som hadde truffet på Lygren sitt sensurdiktatur.

Jeg er en relativt aktiv bruker både avforum og hjemmekino.no, men jeg blir ofte sjokkert over all sensuren som han bedriver. (såvidt jeg har lagt merke til er det kun Lygren og ikke de andre moderatorene som gjør dette).

Det er relativt ofte at dette blir kritisert og som vanlig blir all kritikk hurtig slettet. Noen eksempler fra siste uker:

Eks 1:
Brukeren RS mislikte sammenblanding mellom avshop/avforum. (som mange har klaget på tidligere også) Dette ble slettet momentant og en sikkert skarp melding ble sendt:
Post

Lygren prøver desperat å skjule at avforum er til for å skaffe kunder til avshop som han også styrer.

Eks 2:
Brukeren konrad kritiserer sletting av RS sitt innlegg og nevner at man heller kan diskutere det på hjemmekino.no (uten å linke).
Innlegget ble sterkt modifisert.
Post

Eks 3:
En tråd om Pioneer plasma ble "slettet" i sin helhet. Og det ble stilt en rekke spørsmål om sensur.
Dette taklet ikke Lygren og sperret hele tråden etter følgende innlegg som du kan se nederst. Link til tråd avinnlegg.gif avinnlegg.gif ( 36,1689453125 KB) Vist 883 ganger
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.05.2007 20.12.54 #9 av 37
Postet av: monitor
Takk for siste innlegg. .. Begynte å tvile om dette bare gjaldt meg!

Jeg kommer til å forfølge denne saken videre, så jeg vil ha mest mulig dokumentasjon på alt..

Jeg reagerte især på hans pågående, arrogante måte å håndtere meg på, når jeg gjorde noe som kun gagner oss forbrukere.

Jeg tipper at han heller ikke tålte at jeg påvisste at hans siste PowerBuy, var en stor vits: Det må over 600.000 inn på hans konto i to måneder, før noen får sin tv, og da er det en polsk utgave, mens man i samme momentet kunne få kjøpt fra en seriøs aktør (Netshop) til skarve 495 kroner over hans pris.

Jeg mener allikevel at jeg gjorde det på en utrolig skånsom måte; Jeg liker ikke å støte noen, men det blåser han tydeligvis i!!

For de som måtte tvile: Jeg har ALDRI hatt en jobb i et firma som driver med salg, eller som har noe med AV- utstyr å gjøre.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.05.2007 20.25.13 #10 av 37
Postet av: monitor
Jeg har nå sendt følgende melding til ham på bakgrunn av dine opplysninger:

Jeg har mottatt følgende melding:

”Det er som du sier, Lygren har tydeligvis endret posten din, og lagt til Avforums prisguide i stedet for å linke til Hjemmekino.no.
Sitat:
Jeg la inn prisen på http://avforum.no/avnytt/showproduct.php/product/1327
Det er dessuten en europeisk modell, ikke rettet mot Polen.

Lykke til!
Sist endret av lygren : I dag kl 07:48.


Jeg vil at du med øyeblikkelig virkning endrer linken, slik at folk ikke blir lurt til å tro at jeg har lagt en pris inn på den.
Dette er en forfalskning av mitt innlegg og et forsøk til å gjøre meg til et propagandaredskap for dine personlige formål.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.05.2007 20.42.44 #11 av 37
Postet av: orso
"monitor" skrev:
Jeg tipper at han heller ikke tålte at jeg påvisste at hans siste PowerBuy, var en stor vits: Det må over 600.000 inn på hans konto i to måneder, før noen får sin tv, og da er det en polsk utgave, mens man i samme momentet kunne få kjøpt fra en seriøs aktør (Netshop) til skarve 495 kroner over hans pris.

Jeg har satt spørsmålstegn ved policyen på avforum lenge, men jeg er ikke er sikker på dine hentydninger her stemmer. Tenker du på powerbuyer hos Master IT eller det forrige hos avhifi?
Master It ble nok valgt fordi de hadde laveste pris. Årsaken til at det har gått så lang tid, har nok med at Master It er en dårlig aktør. Det kommer frem av brukererfaringer med denne nettbutikken. Så her har nok Lygren ikke sjekket nettbutikken godt nok på forhånd. Jeg tror ikke han tjener penger på dette. At det er en polsk utgave, betyr ingen ting. Netshop har også solgt den polske modellen (vet ikke om de fortsatt gjør det).

Uansett, det er i hvert fall viktig når man kommer med kritikk at den er fair og berettiget.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.05.2007 20.59.41 #12 av 37
Postet av: monitor
Det kan være så, men utfra hans aggresive sensurering for å fremme personlige formål, så er det naturlig for meg om sette spørsmålstegn ved om han bruker PowerBuy også til egne og/eller kommersielle formål.

Jeg er innforstått med at Master IT har skapt problemer, men vet for lite om, eller hvor mye Lygren selv tar av kaka.

Jeg synes fortsatt at 495 forskjell i pris er for lite når 10-30 personer går sammen om å kjøpe et produkt. Det er vel det han kikka på, at jeg turde å nevne det i det hele tatt!!

Til slutt:Jeg synes også at ideen om å kjøpe flere sammen er god.
Vi lever i ett fritt land (selvom AVForum er et diktatur), så hvorfor kunne vi ikke prøve på noe slikt her på "hjemmekino"?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.05.2007 21.26.36 #13 av 37
Postet av: tek
"monitor" skrev:Takk for siste innlegg. .. Begynte å tvile om dette bare gjaldt meg!


Det er absolutt ikke bare deg.

Jeg kommenterte i et innlegg at jeg mistenkte at Lygren hadde økonomisk interesser i avshop. (etter en endring av et innlegg i avshop sin favør)

Da fikk jeg følgende melding på pm fra han:

"Sensurkongen" skrev:Hei

Anse dette som første advarsel på innlegg LANGT over streken. Du er både provokativ, spekulativ og beskyldende på en måte du på inget vis kan dokumentere.

Får jeg ingen tilbakemelding på at du er inneforstått med denne advarselene, sperres din bruker, for makan til frekkhet har jeg aldri sett!


I ettertid vet jeg at mine påstander er korrekte. (han eier avshop selv om han prøver å skjule dette ved å registrere på en slektning)(det er vel slik B-gjengen driver med :-))

Han sier også at han gjør dette "gratis"

Det er jo bare tull: Sjekk annonseinntektene til forumet.
Annonsepriser 2007

768x150 (supertopp):
16.500.- pr. uke med full eksponering alle sider eller 5500.- pr. uke med 1/3-eksponering alle sider (anbefales). NB! UTSOLGT 2007!


Det er mao solgt annonser for en minst en million dette året. Gratis my ass. Han tjener altså masse penger på at andre med god kunnskap tilbringer tid på forumet gratis. (han selv gjør ikke annet enn å kritisere og sensuere innlegg)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.05.2007 21.28.47 #14 av 37
Postet av: monitor
Fordi jeg er utestengt på livstid pga. en fillesak, så kan jeg ikke lese de linkene du henviser til. Kan du post disse til meg eller her i forummet?

Thousand Thanks
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.05.2007 21.33.51 #15 av 37
Postet av: monitor
Jeg tror ikke at annonsørene er klar over hvem de betaler penger til!

Kanskje dere som fortsatt har adgang til "guds himmelrike" kan varsle disse annonsører på hva de er med på å sponse!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar