Logo

Se Benq 6100 i Trondheim? (Frykter regnbuer...)

Skriv et svar
07.05.2004 05.14.19 #1 av 4
Postet av: Arson
Skal kjøpe projektør til høsten, har sett på Infocus X1, denne hadde forferdelig regnbueeffekt (det stakk i øynene når undertekstene var på). Så på HiFi klubben på Solsiden, de hadde en Toshiba, denne hadde 2x fargehjul men den var 6-segments, her var regnbueeffekten mindre.
Bildekvaliteten var IMHO mer enn bra nok for meg på disse, men regnbue...huff.

Vil gjerne se en Benq 6100, som skal ha 3x, for å se om denne er tålelig å se på, er det noe sted i Trondheim det går an å se på?

Ellers blir det vel Optoma H30 som jeg antar er den billigste DLP med 4x fargehjul, da kan jeg vel regne med å være kvitt regnbuen?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.05.2004 07.45.17 #2 av 4
Postet av: Rune
Hei og velkommen til forumet.

Såvidt jeg vet så er det ingen butikker i Trondheim som fører denne.

Av kommentarer jeg har sett så tror jeg du vil bli plaget med regnbuer på BenQ6100 hvis du syns X1 er plagsom. De som har sammelignet sier at forskjellen ikke er så stor når det gjelder regnbuer.

Personlig så er jeg ikke plaget med regmbueffekten hverken på X1 eller andre DLP projektorer, men jeg vet om folk som syns at selv 5 x fargehjul ikke er godt nok.

Ved bestilling på nett så har du 14 dagers angrefrist som du eventuellt kan benytte deg av.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.05.2004 09.00.07 #3 av 4
Postet av: Arson
Hm, betyr at Optoma H30 er mest aktuell da som DLP. :)

Men er det noen steder i Trondheim man kan se på LCD som f.eks. PT500AE eller Sanyo Z2? Har ikke sett nyere LCD, hører jo masse om dårlig kontrast, kornete bilde etc, men mulig jeg synes dagens LCD er mer enn bra nok. (Sist gang jeg så LCD var en fra 1994 som var blant de billigste da, attpåtil med en halvt utslitt pære. Til og med teksten var vanskelig å lese på den... :cry: )
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.05.2004 09.27.37 #4 av 4
Postet av: Rune
På hificenteret i Trondheim (ved jerbanestasjonen) kan du se Hitachi sin billig LCD. Den er i utgangspunket dårligere enn PTA-E500.

Tror nok du vil syns bildet er ganske bra.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar