Logo

Satellitthøyttaler

Skriv et svar
30.01.2005 00.17.49 #1 av 6
Postet av: snake
fungerer satellitthøyttalere på alle forsterkere??
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.01.2005 09.17.05 #2 av 6
Postet av: Rune
Ja, de er som alle andre høyttalere. Men du må ha en subwoofer i tillegg.

Hvis det er et satelittsystem hvor sub er koblet til hovedenhet med spesialkabel og alle forsterkning ligger i sub vil det bli værre.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.02.2005 13.04.53 #3 av 6
Postet av: snake
okay!
Grunnen til at jeg spør er fordi jeg skal kjøpe meg et nytt hjemmekino anlegg! endelig fått lov av samboeren:) men på et kompromis,
får ikke lov til og strekke kabler til bakhøyttalerne, men vil ikke ha et komplett satelittsystem heller, så det finnes sat. bakhøyttalere som jeg kan bruke sammen med f.eks yamaha RXV750?
Eventuelt hvilke og hvordan...?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.02.2005 13.29.56 #4 av 6
Postet av: Typhoon7
"snake" skrev:okay!
Grunnen til at jeg spør er fordi jeg skal kjøpe meg et nytt hjemmekino anlegg! endelig fått lov av samboeren:) men på et kompromis,
får ikke lov til og strekke kabler til bakhøyttalerne, men vil ikke ha et komplett satelittsystem heller, så det finnes sat. bakhøyttalere som jeg kan bruke sammen med f.eks yamaha RXV750?
Eventuelt hvilke og hvordan...?


Det er mulig det er jeg som ser litt dårlig på en fredag, men skal du ha bakhøytalere eller ikke?

Du sier du ikke vil ha et komplett satelittsystem, men du spør etter sat. bakhøytalere som du kan bruke.
Her stusser jeg litt. :wink:

Jeg antar du tenker på trådløse bakhøytalere?
Dette vil i såfall ikke jeg anbefale, men hvis "sjefen" har satt ned foten... :wink:

Det finnes mye fin i utstyr til kabelskjuling.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.11.2007 01.16.34 #5 av 6
Postet av: Plecto
Når man snakker om satellitthøytalere, mener man da bokhyllehøytalere eller bittesmå alla de som regel passer som PC-høytalere? For jeg er selv ute etter små satellitthøytalere til hjemmekino. Kan så små høytalere gi noe god lyd? Har et budsjett på rundt 2000 eks forsterker.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.11.2007 17.25.57 #6 av 6
Postet av: Zleepyme
[quote="Plecto" Det er vel et vidt begrep det der med satelitthøyttalere. Som regel menes det da små høyttalere ala pchøyttalere. Disse fåes kjøpt som regel i sett med eller uten sub, eller som ferdgkomponert anlegg med dvd/forsterker i en boks. Det finnes mye der ute som vil passe enhvær smak, lommebok, og som holder høy WAF. Lydmessig... Vel, alt er relativt. Man får det man betaler for. Det finnes gode sattelitt srurroundanlegg, men da må man som regel ut med en del mer en 2000,-
Mvh ZM=)
Front:Dali Mentor 8, Senter:Dali Ikon Vokal2MkII, Side: Dali Fazon Mikro, Bak: Dali Ikon5MK2, Subwoofer: Dali Ikon Sub MK1
Denon Avr3313, Effekt: 2x Nadc275,Blu-Ray: Denon BDP-1713, Tv: Samsung UE55F8005
http://min.hjemmekino.no/Zleepyme/562#/0
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar