Logo

Samsung Ultra Slim Wall Mount - Hva tåler veggen?

Skriv et svar
28.07.2009 09.27.27 #1 av 4
Postet av: Odd
Jeg har kjøpt en Samsung LED UE40B7070ww. Den veier nesten 15 kilo uten stativ. Det nye opphenget til Samung innebærer feste med bare en skrue i veggen.

Veggen min er panelt, med smale stående panelbord (ca 5-6 cm). Må festet da være i en stender, eller vil panelet mellom stenderne uproblematisk kunne bære en slik vekt uten å kollapse?

Det ville være kjedelig om hele sulamitten deiset i bakke, med ødelagt tv og vegg som resultat...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.07.2009 14.22.10 #2 av 4
Postet av: MindWaste
kommer vel litt an på tykkelsen på veggpanelen, men er den 15mm vil jeg tro panelen holder (hvertfall en stund :mrgreen: )
for å være på den sikre siden ville jeg skrudd i en stender
-Anders-

Min Kino
Parasound JC-1 / Usher BE8871 / 2 x DIY 12" SVS Sonosub / Logitech Transporter / Sony PS3 / LG 60pk950
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.07.2009 15.17.37 #3 av 4
Postet av: BlackkoZ
Når det kommer til å henge opp tunge ting på veggen, er det lurt å satse på å feste det i en stender uansett hva man henger opp...
Nå spørs det jo som Mind sier, tykkelsen på panelet, samt litt hvordan dette er festet.

Skulle jeg ha festet tv'n fast i panelet uten å gå via en stender ville jeg skrudd de aktuelle panelbordene bedre fast (gode skruer istedet for spiker) så er man i allefall sikker på at det vil holde bedre. Vil tho ikke se så ekstremt fint ut om skruene blir synlig.
Panelet i seg selv burde lett klare å holde 15-20 kg uten problemer..
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.08.2009 08.45.37 #4 av 4
Postet av: teebee
kan det ikke testes med å henge opp ett lodd på litt mer enn tv veier og se om det holder? :D
Philips 58PFL9956T, Onkyo TX-NR1007, Dynavoice F6, Dynavoice S4, Dynavoice C4, SVS SB12 Plus, Sony BDP-S350, Asrock Vision 3D med XBMC, XBOX360 Super Elite, CanalDigital HD via Technicrypt CXV, Logitech Harmony 900, Logitech diNovo Mini.
Mine filmer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar