Nudua
Aktiv
E-post
Nudua
Aktiv
E-post
Ingen? Jeg antar at det er en høvelig god skjerm til prisen, siden det også er en av de høyere "klassene" til samsungs plasmaer.
orso
Meget Kunnskapsrik
E-post
Jeg synes Samsung lager gode plasmaer og kommer muligens på tredje plass etter Pioneer og Panasonic. Var i butikken forleden og synes den Samsung plasmaen (husker ikke hvilke) som var der var bedre enn alle LCD skjermene. Kjenner ikke til denne modellen, men vil kanskje tippe at det fjorårets modell som nå er blitt erstattet av ny? Det forklarer i alle fall den gode prisen. Ville i såfall tro dette er veldig mye for pengene.
Nudua
Aktiv
E-post
Jeg synes pris vs størrelse/kvalitet virker greit her, jeg er bare litt i tvil pga innbrennings-issues. Ved "normal" bruk, er dette et issue? Eneste vi ser på i lengden (åltså mer enn 3 timer i strekk), er TV2 eller DVD.
orso
Meget Kunnskapsrik
E-post
"Nudua" skrev:Jeg synes pris vs størrelse/kvalitet virker greit her, jeg er bare litt i tvil pga innbrennings-issues. Ved "normal" bruk, er dette et issue? Eneste vi ser på i lengden (åltså mer enn 3 timer i strekk), er TV2 eller DVD.
Innbrenning skal ikke være et problem lengre. Retention (midlertidig innbrening) er derimot normalt med plasma, men det skal forsvinne etter sekunder ved kanalskifte.
Nudua
Aktiv
E-post
Høres flott ut. Noen som har erfaring med MPX.no som nettbutikk? Jeg har aldri brukt de før.
orso
Meget Kunnskapsrik
E-post
Nudua
Aktiv
E-post
Det vil sikkert alltid være noen som ikke er fornøyd med service et sted, men tror det har mer med kundebehandlere enn selve firmaet å gjøre.
Selv har jeg ikke helt bestemt meg, men har skaffet meg "The Calibrator v2", så med litt kalibrering skal man vel kunne hente flotte bilder ut av denne også, selv om alle mulige tester varierer i utfall, stort sett gode men men. For 7000,- skal det vel godt gjøres å få noe mer, vel?
orso
Meget Kunnskapsrik
E-post
eple
Aktiv
E-post
Hvorfor står ikke Samsung PS50P96 50
i produktsøkoversikten?
Hva er best av en slik FULL hd skjerm eller en Pioneer Kuro som bare er hd ready? Ser begge ligge på tundt 24 000.-
Sony PS 3, Logitech Harmony 1000
orso
Meget Kunnskapsrik
E-post
"eple" skrev:
Hva er best av en slik FULL hd skjerm eller en Pioneer Kuro som bare er hd ready? Ser begge ligge på tundt 24 000.-
Helt klart Pioneer Kuro. Du må sitte veldig nærmt for å få utbytte av full HD (maks avstand ca. 2.7 m på en 50"). Oppløsning er ikke så viktig som mange tror. Kontrast, fargemetning, korrekt fargegjengivelse er viktigere enn oppløsning og her er Pioneeren klart best. Pioneer kommer forresten med ny Kuro i juni/juli som blir enda forbedret. Tror bl.a. det er snakk om fire ganger høyere sortnivå. De vil komme utelukkende i full HD og kun i størrelse 50" og 60".
eple
Aktiv
E-post
Den vil nok være laaaaaaangt over min lille lommebok..
Sony PS 3, Logitech Harmony 1000
Nudua
Aktiv
E-post
Vel, den Samsungen ble satt opp i pris rett før jeg bestemte meg, så da forsvant den ut av "handlekurven".
Venter spent på neste tilbud.
Nudua
Aktiv
E-post
Fikk prutet ned Samsungen igjen, så da blei det den. Satser på å få den i løpet av dagen. Ser at Elkjøp nå selger en tilsvarende modell (42" eller 50") for rett under 15k, så jeg håper ingen lar seg lure der.