Logo

SAMSUNG PS50A558S1CXXE

Skriv et svar
26.09.2008 22.46.03 #1 av 4
Postet av: Thunder
Er det noen som har noen erfaringer med denne 50" fra Samsung? Litt vanskelig å finne kritikker og kommentarer angående denne. Expert selger den til 18 lapper og jeg synes den ser strålende ut, men har ikke all verdens kunnskap... Noen som kan hjelpe? Vil bli brukt mest til blu-ray og tv (canal digitals hd-dekoder), men også noe pc.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.09.2008 13.29.40 #2 av 4
Jeg har desverre ikke fått sett denne ennå, men jevnt over så presterer Pioneer og Pansonic bedre, spesielt på plasma delen og Pioneer er fremdeles kongen av sortnivå. Jeg ville heller vurdert Pioneer PDP-508XD eller Panasonic PX80.

Flere tips finner du her:
viewtopic.php?f=8&t=10981

Men husk at det beste er å gå for å se selv, men pass på de forskjellige butikkfellene. Se heller på produsentenes egne butikker da forholdene som oftest er bedre der.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.09.2008 14.52.32 #3 av 4
Postet av: Thunder
Takk for svar! Jeg har også hørt at Pioneer er konger på sortnivå. Jeg trodde dog at kontrasten styrte det (jo høyere kontrast jo bedre). Stemmer det? Siden jeg har hd-dekoder fra canal digital og så har jeg lyst på tv med full-hd. Gir vel også bedre bilde når man kjører blue-ray? Da blir vel 50" til Pioneer litt stive i prisen, hva med Panasonic? Har sett at man kan få tak i PZ800 til rett over 20.000. Hvor bra er den?

På forhånd takk:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.09.2008 15.29.37 #4 av 4
"Thunder" skrev:Takk for svar! Jeg har også hørt at Pioneer er konger på sortnivå. Jeg trodde dog at kontrasten styrte det (jo høyere kontrast jo bedre). Stemmer det?


Det er riktig.


Siden jeg har hd-dekoder fra canal digital og så har jeg lyst på tv med full-hd.


For det første sender Canal Digital ikke Full-HD, men i 720P. For det andre, ikke vær så opptatt av Full-HD, det er som sagt ( i guiden) andre faktorer som er vell så viktig; hvis ikke viktigere enn oppløsningen. Jeg har sagt dette utrlig mange ganger før, så du får heller gå å se om du kan se forskjell eller ikke selv.


Gir vel også bedre bilde når man kjører blue-ray?


Hvis du tenker på iforhold til DVD, så ja; helt klart!
Blu-Ray har en lagringskapasitet på opptil 50GB noe som er over 5 ganger så mye som DVD. Dette gjør at det er en rekke forbedringer på både lyd og bilde siden.

Bilde:
- Blu-Ray filmer har en oppløsning på 1920*1080P eller lettere sagt Full-HD.
- Filmen er lagret med 24 bilder i sekundet, som er den avspillingshastigheten filmene er spilt inn i. Dette gjør at man får en jevn avspillingshastighet uten hakking.
- Blu-Ray har støtte for mer moderne komprimeringsstandarder som VC1 og MPEG4 AVC kodekene.
- Blu-Ray har støtte for en høyere bitrate på opptil 40 mbit/s.
- Blu-Ray har støtte for 24bits fargedybde

Dette gjør at man vil få ett skarpere og mer detaljrikt bilde en DVD, fargene vil være mettere, og det er mer dybde i bildet.

Men hvis du tenker på om Blu-Ray ser bedre ut med en TV med Full-HD kontra uten så vil du nok ikke se forskjell i den størrelsen nei. Hvis du da ikke sitter meget nærmere TVèn.

Da blir vel 50" til Pioneer litt stive i prisen, hva med Panasonic?


Du får en 50" Pioneer til under 20 Tusen, men skal du ha Full-HD må du opp i en 27 Tusen. Jeg har ikke fått sett PZ800, men PX serien og den yter utrolig godt til prisen. Fargegjengivelsen er god, sortnivået er imponerende, den gir skarpe bilder og er bedre i lysere omgivelser enn sin forgjenger PX70, dog ikke like god som en LCD, men helt klart en forbedring. Ellers må jeg si at Pioneer sin nyeste serie PDP-LX5090 er noe av det beste jeg har sett innen TV. Med utrolig godt dybdeperspektiv, utrolig god fargegjengivelse, og ettt sortnivå som få andre kan matche.

På forhånd takk:)[/quote]
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar