Logo

Samsung LE40M61B sortnivå

Skriv et svar
01.05.2006 22.10.22 #1 av 4
Postet av: Bromlebassen
Hei der. bare sitter å grubler litt over dette med sortnivå. Har selv kjøpt Samsung LE40M61B, og er kjempefornøyd. Det eneste jeg ser litt på er sortnivået. Le40M61B har veldig bra sortnivå har jeg hørt, men hvordan er denne modellens sortnivå i forholdt til for eksempel en Plasma skjerm? Jeg prøver å stille inn sort så det blir så sort som mulig, men Samsungen har som kjendt en backlight som kan dempes automatisk. Problemet er at denne dempes litt for mye, så bare lurte på om det fantes en måte å dempe dette backlightet manuellt. Eventuellt om det gikk ann å komme inn på noen slike fine menyer bare produsentene skal vite om og slikt.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.05.2006 05.46.50 #2 av 4
Postet av: øivindo
"Bromlebassen" skrev:Hei der. bare sitter å grubler litt over dette med sortnivå. Har selv kjøpt Samsung LE40M61B, og er kjempefornøyd. Det eneste jeg ser litt på er sortnivået. Le40M61B har veldig bra sortnivå har jeg hørt, men hvordan er denne modellens sortnivå i forholdt til for eksempel en Plasma skjerm? Jeg prøver å stille inn sort så det blir så sort som mulig, men Samsungen har som kjendt en backlight som kan dempes automatisk. Problemet er at denne dempes litt for mye, så bare lurte på om det fantes en måte å dempe dette backlightet manuellt. Eventuellt om det gikk ann å komme inn på noen slike fine menyer bare produsentene skal vite om og slikt.

LCD skjermer er vel ikke i nærheten plasma når det gjelder sortninvå men er mye bedre enn før.se link:http://forum.hjemmekino.no/viewtopic.php?t=6251
08.06.2006 08.10.45 #3 av 4
Postet av: Grums
Er det mulig å slå av DNIe på denne? Har lest at denne ikke er av de beste og er umulig å slå av på andre modeller.
09.06.2006 21.21.25 #4 av 4
Postet av: xuax
Tviler på det, det gjør det ikke på den nye R serien ifølge en test gjort på forbruker.no
Har man nok penger kan man kjøpe seg hva som helst!!!

"Du jeg bare lurte, men hva er forskjellen på en plasma tv og en sånn derre LSD-tv??"
Skriv et svar