Logo

Samsung D8005 som plasma eller LED?

Skriv et svar
28.07.2011 08.28.16 #1 av 2
Postet av: iceking
Hei!

Sett litt på tester av både Samsung sin nye 8-serie som både LED og Plasma, men vet ikke helt hva som bør velges. Fortrinnsvis er det UE46D8005 og PS51D8005 som jeg vurderer.

Noen som har noen forslag om hva jeg bør velge av disse to? At det er en størrelsesforskjell på 5 tommer spiller forsåvidt ingen rolle.

LED-testpå FlatPanels.dk: Samsung D8005 (LED) test/anmeldelse - FlatpanelsDK

Plasma-test på FlatPanels.dk: Samsung D8005 (plasma) test/anmeldelse - FlatpanelsDK

Finner ikke helt den store konklusjonen som får meg til å velge den ene framfor den andre.

Spørsmålet er om jeg vil bli fornøyd samme hvem jeg velger av disse, siden jeg ikke er den mest hardcore TV-eksperten som antagelig ikke ser alt som de dypere interesserte gjør, men gjenskinn er noe av det jeg ønsker minst mulig av, og fra det jeg har lest meg til så fungerer Samsungs nye anti-refleksfilter bra(!?).

Jeg takker i hvertfall for alle forslag og innspill :-)


Hilsen
Joachim
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.11.2011 23.13.56 #2 av 2
Postet av: Kikk82
Tar oppigjen denne, selv om det finnes utallige tråder rundt om kring..
Er meeeeeget usikker på hvilken tv jeg skal velge. Men har nå siktet meg inn på enten ue46d8005 eller ps51d8005...
Slik jeg ser det har jeg kommet frem til:
Led modellen:
+Design, lysstyrke siden dette er i en stue.
+Får med 5" galaxy tab og to par 3d briller..
+Utstillt i nesten alle butikker!!
-Design(!!) gjør att den blir liten på veggen totaltsett..
-Har lest opp og nedføre att skikkelig plasma har litt bedre bildekvalitet..

Plasmaen:
+Størrelsen, i forhold til pris og er mer passelig utvendige mål i forhold til stuen
-Lysstyrke siden det er i en stue, men er jo for det meste på kvelden uten flombelysning det blir sett mest på.
-Har ikke funnet noen butikker i nærheten som har plasmaen på utstilling, så er usikker på designet...

Desse ligger nå på samme pris, 12990,-

Heller litt mot plasmaen, noen som har erfaringer med desse opp mot hverandre?
Er designet på plasmaen "fint" i virkeligheten?

Det optimale hadde vært en 51" med rammen som er på led tven! 55" blir såpass over budsjett att det er utelukket...

Har prosjektor og egen hjemmekino der det blir sett film, så det blir brukt kun til vanlig tv-titting..

Andre merker som f.eks Panasonic vt30 og gt 30 er utelukket pga design.

Setter pris på erfaringer! :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar