Jeg kjøpte BD-P1500 nå som den koster 1495,- hos Lefdal og Elkjøp.
Oppgraderte den til siste firmware, 090105.01_111208B0_XEF og er egentlig ganske fornøyd med den.
Har lastet ned en sesong av en TV-serie i divX-format (serien vises ikke i Norge). jeg brente episode 2-13 på én DVD+RW, og 2-8 spilles av helt fint, men episode 9-10 spilles ikke av i det hele tatt da spilleren viser på skjermen "This file format is not supported". Episodene etter 9 og 10 spilles av helt fint. Alle episodene, både de som spilles av og de som ikke virker heter noe sånt som *.xvid.avi
Jeg har forsøkt å endre på filnavnet på de to i tilfelle de var for lange, og brent de på en ny DVD+RW uten hell (tror vel ikke helt at mediet det er brent på skal ha noe å si)
Jeg ser forøvrig at disse to episodene er lastet opp av noen andre enn de som det går å spille av, så noe er annerledes, men jeg er ikke så bevandret i denne verden at jeg vet hva?
Når jeg høyreklikker på filene og velger properties, vises følgende:
(episode 9-10)
Dimensions: 624x352
Codec: XVID MPEG-4
Framerate: 24 frames per second
Bitrate: N/A
Codec (audio): MPEG 1 Audio, Layer 3 (MP3)
Channels: Stereo
Sample rate: 48000 Hz
Bitrate: 125 kbps
(Episode 8 som spilles av helt fint)
Dimensions: 624x352
Codec: XVID MPEG-4
Framerate: 25 frames per second
Bitrate: N/A
Codec (audio): MPEG 1 Audio, Layer 3 (MP3)
Channels: Stereo
Sample rate: 48000 Hz
Bitrate: 129 kbps
Hva slags program kan jeg bruke som viser i detalj hva som er forskjell? Helst gratis
Og er det noe software der ute som lar meg rekode de til det riktige formatet som Samsung-spilleren kan spille av?