Logo

Røyking og rengjøring LCD tv

Skriv et svar
29.07.2006 19.36.39 #1 av 5
Postet av: raisingsun
Jeg røyker og har tenkt og kjøpe en JVC LT 40S70 og det er vel
sansynlig at den har plast i stedet for glass foran.Tror at glass er bedre en " billig plastikk " i forhold til rengjøring av tv, spesielt for de som røyker.Mere solid og glatt overflate ?..Min nåverende billed-
rørs tv med glass front rengjøres med vanlig vindus vask på spray flaske og papir duk.Det ville være kjedelig med mange synlige riper i front , noe
som kan bli ett problem med LCD tv med " plast front " ?.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.07.2006 20.00.06 #2 av 5
Postet av: avdeling20
Slutt og røyk? 8)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.07.2006 08.45.13 #3 av 5
Postet av: boly
"raisingsun" skrev:Jeg røyker og har tenkt og kjøpe en JVC LT 40S70 og det er vel
sansynlig at den har plast i stedet for glass foran.Tror at glass er bedre en " billig plastikk " i forhold til rengjøring av tv, spesielt for de som røyker.Mere solid og glatt overflate ?..Min nåverende billed-
rørs tv med glass front rengjøres med vanlig vindus vask på spray flaske og papir duk.Det ville være kjedelig med mange synlige riper i front , noe
som kan bli ett problem med LCD tv med " plast front " ?.


Hvorfor må du vaske skjermen??????

Tipper du ikke vasker resten av huset fordi om du ikke ser bilde på skjermen......

Gjør som meg, gå på verandaen og røyk. Huset kan ikke sammenlignes, samtidig som man røyker mindre.
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.07.2006 12.04.24 #4 av 5
Postet av: raisingsun
"boly" skrev:
"raisingsun" skrev:Jeg røyker og har tenkt og kjøpe en JVC LT 40S70 og det er vel
sansynlig at den har plast i stedet for glass foran.Tror at glass er bedre en " billig plastikk " i forhold til rengjøring av tv, spesielt for de som røyker.Mere solid og glatt overflate ?..Min nåverende billed-
rørs tv med glass front rengjøres med vanlig vindus vask på spray flaske og papir duk.Det ville være kjedelig med mange synlige riper i front , noe
som kan bli ett problem med LCD tv med " plast front " ?.


Hvorfor må du vaske skjermen??????

Tipper du ikke vasker resten av huset fordi om du ikke ser bilde på skjermen......

Gjør som meg, gå på verandaen og røyk. Huset kan ikke sammenlignes, samtidig som man røyker mindre.


Til "ølhund" jeg vasker huset jevnlig og grundig...Men det hadde
vært fint om noen kunne svare litt mere seriøst på spørsmålet.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.07.2006 12.48.28 #5 av 5
Postet av: nutts
Jeg bruker iværtfall " skjermrens " for LCD, det er en slags GEL som kommer på sprute flaske. Den heter " ClearView Gel" og er under merkenavnet ALLSOP. Denne bruker jeg sammen med en myk microfiber klut, som jeg passer på att kun brukes til dette formålet, slik att det ikke ligger andre gjenstander inne i kluten som kan lage riper. Jeg testet ett annet produkt som kom med ferdige fuktige kluter, men heldigvis så testet jeg de ikke på skjermen først, denne var fra " Hamas " og den la igjen en grå hinne som måtte gnikkes bort.

Prøv å få tak i ClearView Gel fra Allsop, det fungerer iværtfall på alle mine skjermer, både lcd skermer og plasma.
Nutt's DVD samling http://home.no/tagstatus/
( under arbeid )

http://www.lmbk.no ( modellbiler )
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar