Vector
Hjemmekinosjef
E-post
Nettside
Hei, hvis jeg har en rør forsterker og en effektforsterker, også kobbler jeg rørforsterkeren opp til og spille musikk også effekten opp til når jeg skal se på film, Åssen vil det gå? Altså og ha røren til musikk også effekten til film?
Alas
Hjemmekinosjef
E-post
Bør vel gå bra, men hvordan har du tenkt å koble dette?
Typhoon7
Moderator & Hjemmekinoekspert
E-post
Blir en del omkobling når du skal fra stereo til surround, men det er fullt mulig.
Vector
Hjemmekinosjef
E-post
Nettside
Ja men litt stress må man ha for og få godlyde
okasin
Aktiv
E-post
Nettside
Tror du vil få litt problemer med å få en "homogen" lyd.. dvs lybilde vil ikke bli likt i rommet ditt..
Rørforsterkere har en litt "bløt" forvrengning.. (som er svært behagelig
)
Mange forsterkerprodusenter prøver å etterlikne.. uten serlig hell... mosfett forsterkere kan likne noe.. men ..
Det finnes ingen problemer, kun løsninger..
mrfixit.priv.no
TheTubaplayer
Aktiv
E-post
"mosfett forsterkere kan likne noe.. men " ?? en MOS-FET forsterker er en helt vanlig transistorforsterker, uten noe spesielt. MOS-FET er ganske enkelt bare betgnelsen som brukes på effektransistorer (Field Effect Transistor) og har ingen sådan betydning på lyden, det er nok heller kvaliteten på disse som teller... såvel som inngangstrinnet selvfølgelig
Atle Torp
Skribent i magasinet Hjemmekino
E-post
Nettside
Finnes flere effekttrinn som har rør i signalveien, og som rocker på film i tillegg...
... og funker det på musikk, så funker det på film. Andre veien kan det være problematisk
Snickers-is
Høyttalerguru
E-post
Nettside