Logo

råd ang. nytt system

Skriv et svar
14.01.2004 18.38.56 #1 av 1
Postet av: Niels Nielsen
Hej.
Håber nogle af dere kan hjælpe mig med litt råd og vejledning. Har været interesseret i stereo, men vil nu bygge et kinoanlegg i kjælderen. Jeg har masse utstyr til stereo og vet simpelthen ikke hvad jeg skal gjøre, noe av det er highend og er ikke mye for å sælge det...
Kan siget hvad jeg har :
Luxman c12 preamp, Coda 10.5 klasse A amp, Lehmann Black Cube, Micro Seiki BL 51 platespiller, Nakamichi LX 5 kassettdeck, Denon dcd 625 cd spiller, Panasonic dv 60 dvd, Sony 32 tommer tv og Grundig satelit mottaker, Audiostatic ES 100 DCI fuldtone elektrostater, Carlsson OA 50.2 høyttalere, IMF TLS 80 høyttalere plus en del andet.
De første 6 ting spiller jeg på nu i stuen oppe.
Egentlig skulle jeg sælge det meste, men platespiller, kassett og Audiostatic skal ikke sælges.
Meningen er at lage et oppsætt nede hvor jeg har projektor og lærret samt platespiller og kassettspiller. Mitt store problem er hvad jeg trenger ? Jeg vil inntil videre ha så jeg kan se tv oppe men satelitboksen må jo også kunne sende et signal ned til projektoren hvis der er en film man vil se der, og så kan jeg ikke bestemme mig med høyttalere !!!
Bruker jeg IMF´erne til frontkanaler må de ha stor effekt fra forsterkeren, de samme hvis jeg bruker elektrostaterne. Carlsson´erne kan vel brukes som surround inntil videre, men jeg vil jo uanset ende opp med forskjellig lyd....
Med IMF´erne trenger jeg ingen subwoofer, tror jeg, men det gjør jeg med elektrostaterne.
Med hensyn til elektronik hadde jeg tenkt å bruke noe i retning av Marantz SR 6300 og DV 6200, Denon 2802 og 2900 eller lignende.
Jeg vet simpelthen ikke hvad jeg skal her, er der noen kloke hoder derute ?
Hilsen Niels.
Min melding blev ikke registrert, vet ikke hvorfor.....?
Niels Nielsen
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar