Logo

rxv-657 til proson hjemmekino

Skriv et svar
08.06.2006 12.02.04 #1 av 6
Postet av: ironodd
Prøver igjen...

Jeg ser på rxv 657 fra yamaha.
denne kan jeg få til svært gunstig pris, og på grunn av trang økonomi kan jeg ikke gå opp en klasse....
jeg vil heller ikke ha brukt, dette på grunn av broren min som kjøpte brukt... han var IKKE heldig.

Jeg har proson twin 1000 som fronter, 4 ohm, to 10 tommere.
centeren jeg har er proson center 52 rr

http://proson.se/index.php3?pageid=28&color=calvados

bak har jeg sat 51 rr

http://proson.se/index.php3?pageid=27&color=calvados

forsterkeren jeg har er en gammel jvc...

http://www.jvc.com/product.jsp?modelId= ... chive=true

Hva mener dere om å bytte til rxv 657?
Jeg tror det vil være en klar forbedring, men vil høre med dere først...
Vil den drive høytalerne greit?
Kan vel bygge på denne senere...
Har også en Jamo sub; med to åtte tommere...
denne skal inngå i stereo senere.

takk for hjelp! :D
Iron Maiden rocka og rocker fortsatt hardt!
ODD som seriemestere 2006!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.06.2006 15.12.15 #2 av 6
Postet av: kjelle
tipper desse proson høyttalerene er av den lettdrevne sorten.så du vil nåkk få en bedre lyd uten tvil.personlig er jeg ikke så glad i yamaha og vil gjerne prøve pioneer igjenn eller denon.men får du den billig så er det bare å fleske til. i tillegg har denne receiveren gjort det veldig bra i diverse tester,så i sin prisklasse tror jeg ikke at mange slår den
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.06.2006 21.23.48 #3 av 6
Postet av: orso
Har selv Yamaha 650 og er fornøyd med den. Vet ikke noe særlig om den receiveren du har fra før, så det er vanskelig å si hvor mye bedre 657 er.
Ville i hvert fall tro den har nok krefter til høyttalerne dine, men når du først oppgraderer kan det være lurt å gå opp et hakk. Yamaha RW-V1600 eller Pioneer 1015 kanskje.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.06.2006 23.43.15 #4 av 6
Postet av: ironodd
Det går vel greit å ordne med effektforsterker på senere?
For å få mer krefter?

Er det noen som kan si hvor fordelene med denne forsterkeren er?
Ulemper?
Iron Maiden rocka og rocker fortsatt hardt!
ODD som seriemestere 2006!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.06.2006 10.41.54 #5 av 6
Postet av: kjelle
ja,det går greitt.det jeg liker minst med receiveren er at lyden i stereo er for flat,ser da i forhold til denon og pioneer i samme prisklasse.i surround leverer den varene.utseendet er heller ikke noe pent(smakssak) høytaler terminalene er litt små.trang med de største kablene.bortsett fra det er den god
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.06.2006 11.06.42 #6 av 6
Postet av: orso
Jeg synes Yamaha er bedre enn Denon på film. Musikk med trøck i, synes jeg også Yamaha er bedre siden den har mer kontroll på bassen. Denon derimot, har bedre diskant og litt bedre mellomtone. For 3400,- er det et kjempe kjøp. Du får ikke en ny receiver som matcher det. Skal man ha et løft på musikk er effektforsterker eller integrert forsterker veien å gå. RX-V657 har pre-out på alle kanaler så det funker fint.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar