Logo

Russisk symfoni

Skriv et svar
29.08.2008 19.58.10 #1 av 4
Postet av: Muddyman
Hei!

For et par år siden, så var det et program på¨enten Nationalgeographics eller Discovery som handlet om russisk ubåt i Thypoon klassen. Ubåten kan nå være den ubåten vil for min del, men musikken til programmet var mere intressant.
Noen som har sett dette programmet, og kan gi meg et hint om en muligens forfatter av noe slikt? Musikkstykket var ikke av nyere dato, men velkjent.
Om kategorien er symfoni er jeg kansje noe usikker på, men alle svar mottas med stor takk.

Jeg skulle så gjerne ha opplevd noe slikt på det ny innkjøpte anlegget mitt.



mvh
Kurt Mikalsen
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.08.2008 16.26.10 #2 av 4
Postet av: SuperB
Vanskelig å vite uten å få se et klipp fra programmet. Husker du hva det heter? Ligger det eventuelt ute noe på youtube etc? Isåfall blir det straks lettere å finne ut hvilken musikk det gjelder.

Et eksempel på storslått russisk musikk som passer utmerket til ubåtmusikk, er Prokofiev - Dance of the Knights fra balletten Romeo og Juliet. Sjekk om det stemmer på http://www.songza.com
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.09.2008 06.11.39 #3 av 4
Postet av: Muddyman
Takk for svar.

Du har helt rett. Dette var noe av det jeg lette etter. Jeg skal se om jeg finner mere av den musikken jeg leter etter. Dette var en bra søkeside for musikk.

mvh
Kurt
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.09.2008 21.34.18 #4 av 4
Postet av: talisare
Hei

Alexandrov ensemble ofte kalt Russian red army choir har også et par helt fantastiske utgivelser som kanskje faller innenfor det du ser etter. The navy hymn ble blant annet brukt i Crimson Tide. Hvis ikke det er hva du ser etter så er disse likevel en flott stemningsfull lytteopplevelse for min del.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar