Logo

Router til Xbox360 hvilken er best!?

Skriv et svar
20.05.2007 18.59.41 #1 av 5
Postet av: øivindo
Hei, er ute etter ny router til min xbox360 hvilken er best?
Vil helst ha en som duger på 5GHZ
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.05.2007 07.43.15 #2 av 5
Postet av: kWern
http://prisguide.hardware.no/product.php?productId=28171

Linksys WRT55AG er en fin ruter, men vet ikke hvor du får kjøpt den. Ikke mange 802.11a rutere å få kjøpt. Kanskje et aksesspunkt gir flere resultater i produktsøket? Du har vel ADSL-modem eller liknende fra før, så det er bare å koble aksesspunktet til denne? Det blir en boks ekstra, men oppkoblingen mot Internett blir enklere, da eventuelle spesialløsninger fra ISP blir som originalt oppsatt.

De fleste bruker 802.11b/g rutere med hell, men til film og media center anbefaler MS som du sikkert vet 802.11a. Selv om 802.11a er tregere, er den visstnok mer stabil, og har mindre forstyrrelser. 11 Mbps holder i de fleste tilfeller til en transportstrøm av HD video.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.05.2007 08.46.03 #3 av 5
Postet av: øivindo
Hvordan i huleste fungerer aksesspunkt? :lol:

plages med Dlink 624 der jeg bruker den til xbox360 å overføre musikk/bilder/tv opptak og video via mediacenter...klikker iblant når jeg skal se tvopptak og høre musikk...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.05.2007 09.51.56 #4 av 5
Postet av: kWern
Et aksesspunkt er klin likt en ruter, minus modem-funksjon for oppkobling mot nettet. Den har som regel mulighet for brannmur og liknende, så du kan faktisk ha dobbelt opp med dette (i tillegg til DSL-modemet, som jeg tror du har?).
Et aksesspunkt deler ut en forbindelse, og gir trådløs aksess til nettverket.

Ulempen med et akesspunkt kontra en ruter er at du får en ekstra boks da du må beholde modemet, og trenger en ekstra nettverkskabel mellom disse.

Bruker det selv, men har Xbox360en kablet, og har kun bærbare PCer og PSP koblet opp trådløst.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.05.2007 09.56.01 #5 av 5
Postet av: øivindo
Har du mere stabilt nett til xbox360 med mediacenter da?
hvilken bruker du?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar