Logo

rookie

Skriv et svar
19.02.2007 12.55.30 #1 av 14
Postet av: md80
Hei !

Har scanna dette forumet en stund og det er mye ekspertise på disse sidene :D ! Har endelig fått aktivisert mitt medlemskap og trenger hjelp !
Har fått meg hjemmekino anlegg ( det allerførste ), HarmanKardon HS 500 og BenQ PE 8720 projektor. Får imidlertid ingen respons mellom reciever og projektor med HDMI kabel !
Har bytta kabel 3 ganger og vært inne i det meste av menyer.
Får bilde på projektoren via coaxial kabel og valg av component 1 på projektoren.
Mulig at dette er for lite forklart i forhold til å kunne stille " diagnosen " men prøver allikevel !
Noen som har erfaring med denne kombinasjonen ?

Takknemlig for alle tips !!

mvh rookie
rookie
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.02.2007 17.10.12 #2 av 14
Postet av: boly
Regner med du har lest bruksanvisningen??
Råder deg til og lese nøye gjennom bruksanvisningen, da denne har mange kjekt og vite ting :)

På side 18 står det for H/K:
- du må sette aspect ratio til 16:9
- du må sette TV standard til auto
- du må sette Video resolutions til 720 P

Når du kobler dette til 8720, skal det bli bilde som er rimeligt strøkent.
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.02.2007 19.28.11 #3 av 14
Postet av: md80
Hei, og takk for svar !

Ja, jeg har lest bruksanvisningen alle veier snart og har prøvd de fleste kombinasjoner føler jeg. Noen ganger er det jo bare sånn at man kan ha oversett en enkel liten detalj etter å ha " gravd " seg ned i problemet, men jeg kommer altså ingen vei.
Det eneste jeg får til å virke er når jeg bruker de medfølgende tre kabler ( rød, blå og grønn ) og stiller BenQ'n til " component 1 ". Men HDMI komunikasjonen er og forblir død. ( heller ingen tv visning via scart mellem tv'n og recieveren ).
I fronten på HS'n står det med liten blå skrift både " p scan ", " hdmi " og " 720 p ", og det tyder jo på at den er ok. Mistenker altså BenQ'n !

Feilsøker videre og tar imot flere tips med glede :)

mvh Torbjørn
rookie
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.02.2007 22.03.24 #4 av 14
Postet av: petre2006
Ikke at dette kan være en løsning, men nå skal du høre min lille 'forbannelse' i romjulen når min PE8720 kom inn dørene med omtrent samme problem, noe som tilslutt viste seg å være ekstremt banalt, og selvsagt min feil.

Jeg heller fikk ikke bilde via HDMI, men jeg kjørte direkte fra min Pioneer DVD spiller, og det ville bare ikke komme noe frem på lerretet.

Det jeg fant ut, (første gangen, KUN) var at jeg måtte:

1. Skru ta ut strømmen på både PJ og DVD spiller, sette inn HDMI kontakten mellom de to
2. Skru på DVD spiller, inn i menyer i DVD spilleren og velge at det skal ut på HDMI, 1280x720 og deretter i PAL, lagre innstillinger.
3. Skru på PJ, vent til denne har varmet seg opp og er klar.
4. Sett inn fil i DVD, og sett igang å spille den av.
5. Trykk på 'HDMI' knappen på fjernkontroll til PJ
6. Så spratt jammen meg bildet på lerretet fram.

Hvordan du skal få dette til på ditt oppsett, får du nesten smake deg litt frem på. Mulig det kan være på sin plass å koble på HDMI kabelen når alt er skrudd av? Sjekke innstillinger igjen, ta ut signalet fra recieveren opp på TV for å stille inn alle parametre på nytt, jeg er usikker.

Er spent på å høre hvordan dette gikk, tviler litt på at det er BenQ'en som svikter, men ingenting er feilfritt.

Petter
Det blir aldri lydtett nok... OG -- ALT i en boks, hiv ut resten!
Filmbasen min : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Petter%20U
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.02.2007 17.06.32 #5 av 14
Postet av: md80
Hadde ikke prøvd den varianten som du nevner før, men det løste desverre ikke problemet. Gjorde også forsøk igjen på noen andre varianter med strøm og forhåndsinnstillinger som du antydet, uten resultat.

Idag ble jeg drittlei og BenQ'n er idag levert A NOVO Norge, Kjeller, for event. feilsøking !

Kommer sikkert tilbake med andre spørmål og tips etterhvert, og en rapport om det var noe galt med projektoren.

Nok en gang- takk for tips !

mvh Torbjørn
rookie
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.03.2007 12.58.37 #6 av 14
Postet av: md80
Ja, da er BenQ'n hentet fra service. Fant egentlig ingen feil sa de, men byttet hovedkort og testet HDMI på verksted og der fungerer den.
Tilbake hos meg er det fortsatt ikke bilde med HDMI kabel bare med RGB - kablene.
Nå må jeg ta for meg event. feilsøk på HarmanKardon HS 500. :x

Torbjørn
rookie
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.03.2007 16.44.07 #7 av 14
Postet av: petre2006
Altså, det kan lønne seg (om mulig) å ta en titt på menyene som denne HS'en har, og se til at den sender ut på HDMIen. Koble gjerne til en TV slik at du får sett menyen, sett den til å sende ut 1280x720p på HDMI, lagre, starte HS'en på nytt for deretter å se om det kommer bilde på BenQ'en.

Samtidig, husk at du må trykke på HDMI på fjernkontrollen til BenQ'en, bare for sikkerhets skyld. Jeg vet den skal skanne etter beste signalkilde, men for sikkerhets skyld jeg mener.

Bare et tips, mulig famling i mørket.

Petter
Det blir aldri lydtett nok... OG -- ALT i en boks, hiv ut resten!
Filmbasen min : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Petter%20U
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.03.2007 15.28.49 #8 av 14
Postet av: md80
Kom tilbake fra verkstedet med min HarmanKardon HS 500 idag med beskjeden at den IKKE er kompatibel med BenQ 8720 !!?? ( HDMI altså )
HK skal riktignok se mer på dette problemet, men er jo veldig skuffa, da :(
Sto ingen forbehold i reklamen til noen av de to produktene at de ikke er kompatible med . . . ditt og datt !
Har havna i ei knipe . . . foreløpig.

Torbjørn
rookie
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.03.2007 20.16.35 #9 av 14
Postet av: espeder
Hei

DVD din og TV- signalene er 576i.
Dessverre kan ikke 8720 ta imot 576 i eller p via HDMI inngangen.
Bare 480 i,p - 720 i,p og 1080i

Så hvis du ikke har DVD med oppskalering eller sourround prosessor med oppskalering, må du benytte komponent eller S-video.

Ganske utgjort, og utrolig dårligt informert fra Benq og de som har testet/omtalt den.

mvh

espeder
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.03.2007 07.58.20 #10 av 14
Postet av: Bidd@
I følge brukere av 8720 (venter på min) så tar den 576p inn på HDMI.
mvh Bidda

Kjekt å ha eller "den som har flest duppedingser når en dør -VINNER!"

Prosjektbilder
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.03.2007 10.04.48 #11 av 14
Postet av: petre2006
Stemmer det, den støtter faktisk følgende HDTV format:

1080i, 720p, 576p, 576i, 480p, 480i. Når det er sagt, så viser den 720p

Petter
Det blir aldri lydtett nok... OG -- ALT i en boks, hiv ut resten!
Filmbasen min : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Petter%20U
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.03.2007 13.33.59 #12 av 14
Postet av: espeder
Dette er av stor interess for mange og i bruksanvisningen (p. 36) står det rett nok at den støtter 576 i og p. Men det står ikke at dette gjelder hdmi inngangen.

Har selv prøvd og det går ikke å få 576i inn via HDMI.
Men det går greit via komponent/s-video.

Hvis noen kan bekrefte at de får 576i signaler frem via HMDI så er det flott at de sier ifra.

Hvilke kilder er det som leverer 576p ?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.03.2007 13.39.39 #13 av 14
Postet av: Rune
"espeder" skrev:

Hvilke kilder er det som leverer 576p ?



i praksis alle DVD spillere med HDMI
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.03.2007 14.37.51 #14 av 14
Postet av: Bidd@
Problemet ligger ikke hos BenQ men hos HDMI som i versjon under 1.3 ikke støtter 576i.
mvh Bidda

Kjekt å ha eller "den som har flest duppedingser når en dør -VINNER!"

Prosjektbilder
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar