Logo

"Rompe-ristere" Kan det være noe?

Skriv et svar
19.02.2006 18.56.55 #1 av 10
Postet av: Jimmern
Har noen gode eller dårlige erfaringer med "rompe-ristere"? Det finnes sikkert et stort utvalg av disse, og jeg lurer derfor på hvilken type man bør gå for, og hvilke som funker. Jeg har 5 enkelt-stoler i kinorommet (type stress-less), vil det bli problemer og montere slike ristere på denne typen stol? De to bakerste stolene har jeg bygd opp ca 30 cm - vil det være mulig og montere slike ristere på undersiden av dette oppbygde platået i stedet for på selve stolen? Ville satt pris på om noen hadde en link eller tre til slike ristere :) Er det verdt å kjøpe slike ristere??
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.02.2006 20.54.23 #2 av 10
Postet av: larax
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.02.2006 21.45.09 #3 av 10
Postet av: kid
http://www.avshop.no/catalog/product_info.php?cPath=59_165&products_id=586

http://www.avhifi.no/main.php3?PI=info&PNO=11110

Skal selv montere tre stk rumperistere når kinorommet begynner å bli ferdig, har planer om å invistere i tre av Clark TST239. Hørt mye skryt om denne, i forhold til prisen. Men har aldri fått opplevd noen andre i praksis, ikke slikt utstyr som er overalt i hjemmene. Dersom du ikke "må" kjøpe nå, kan jeg gi deg en tilbakemelding etter at jeg har bestilt og montert mine. (1-3 uker)
Denon 3806, B&W 604 S3, B&W LCR 600, B&W 600 S3, TaraLabs, Supra, Panasonic PT-AE700
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.02.2006 21.45.27 #4 av 10
Postet av: boly
http://www.ljudia.no/cgi-bin/no/online/ ... 0&cart_id=
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.02.2006 11.13.16 #5 av 10
Postet av: Stakjen
Jeg har Clark T239. 2 stk på en ganske stor hjørnesofa.
Risterne er festet under sofaen i rammen.
Viktig at de sitter godt fast for å få utnyttet ristingen.

Jeg er veldig godt fornøyd med mine. Det gir en fin "utvidelse" av filmopplevelsen,
uten at jeg ødelegger kveldsroen til naboene.

Dersom du har bygd ett slikt platå, så ser jeg ingen grunn til at du ikke skal
kunne feste de direkte i platået, kontra en og en stol.
Får du festet de direkte i stolen er nok det det beste,
men det duger nok på platået også.
If I'm not back in five minutes, just wait longer..
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.02.2006 12.27.48 #6 av 10
Postet av: kid
Ved å montere de under et platå istedenfor under setet, vil du få opplevd en litt annen effekt. Det kan være skikkelig moro å ha dem montert under et platå som du snakker om, men da vil det føles mer som jordskjelv, risting i hele rommet.. rundt deg, overalt. Det kan være rimelig tøft i eksplosjoner, fly scener etc. Men, dersom du monterer dem under setet, vil de fungere bedre i spenningsscener, "når man føler og hører at du noe skummelt skal skje", samt at du får en mer "befinne-meg-i" situasjon. Dette er en smaksak, noen synes det er best å ha dem under et oppbygd platå, mens andre liker å ha dem så nærme sitteputa sommulig. Uansett, så er det bare å kjøpe, prøv deg fram..Ikke bygg dem helt inn, så du aldri har sjangs til å komme til dem8)
Denon 3806, B&W 604 S3, B&W LCR 600, B&W 600 S3, TaraLabs, Supra, Panasonic PT-AE700
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.02.2006 21.59.40 #7 av 10
Postet av: Jimmern
Tusen takk alle sammen for nyttige innspill. Skal studere dette nøye, og vil etter planen kjøpe slike om noen uker. Fint om de som skal teste slike legger ut en liten "situasjonsrapport" etter at utstyret er montert og testet. Takk for linker :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.02.2007 19.28.43 #8 av 10
Postet av: Jimmern
Jeg må nok børste støv av denne gamle rumpe-rister-tråden igjen :D Ting tar tid... Jeg har altså ennå ikke somlet meg til å kjøpe ristere. Har studert de linkene noen av dere la ut tidligere i tråden, og flere alternativ er aktuelle. "Problemet" eller utfordringen blir om ristere kan / bør monteres i stoler av denne typen? Stolen jeg linker til er ikke den type stoler jeg har, men prinsippet i stolen er tilnærmet som på denne.

http://www.bohus.no/default.asp?page=11 ... &p2130_v=1
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.02.2007 23.05.34 #9 av 10
Postet av: boly
Linken virker ikke :(
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.02.2007 09.28.47 #10 av 10
Postet av: Jimmern
Da prøver jeg en annen link - en annen stol - i samme "utforming" som de jeg har. Spm er om det vil være ok å montere ristere i "bøylen" som går unde stolen. Den er nokså massiv og robust på de stolene jeg har. (Stolene jeg har heter Manjana fra Hjellegjerdet men de er trolig utgått)

Ny link prøves: http://www.bohus.no/default.asp?page=11 ... &p2131_v=1
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar