Logo

Review av Sony BRAVIA KDL 46W3000

Skriv et svar
10.03.2008 18.24.17 #1 av 5
Postet av: dEEP
Har nå fått testa videre med TVen og funnet ut litt småting:

1. Kalibreringa som er blitt brukt som anbefalt på W3000 her på forumet er jo helt tullball iallfall - den er jo så lyssvak at alt av farger forsvinner og alt blir skikkelig matt (dette er jo det som virkelig er den sterke sida på denne modellen) Foreslått kalibrering fra avsforum.com er sinnsykt mye mer lyskraftig og gir MYE flottere bilde. Selvfølgelig må man jo justere etter hvilken kilde man bruker, men i undervansscenene (der det er helt vanvittige farger) på filmen "Into The Blue", på BR, brukte jeg "Standard" bildeinnstillinger kun med noen mindre justeringer i lysstyrke.

2. Så lenge det er lyst og er lyse, sterke farger, blir bildet helt fantastisk! Når det derimot er mørke farger, og overganger til mørkere farger, blir bildet helt grusomt! Her har jeg testa flere BR filmer og resultatet blir det samme. Det ser nesten ut som om det er for lite farger i fargepaletten (omtrent som når man skrur ned til 16 biters farge i Windows). Overgangene mellom mørke partier blir veldig hakkete og brå. Får veldig ofte sølvskjær i svart/gråtoner - dette har jeg bare til liten grad klart å kalibrere bort. Rødt blir også veldig fosfor-aktig i mørke partier.

3. Så Matrix trilogien fra mkv pr film på 8 gig i 1080 (vet dette uansett blir rimelig dårlig) og her var det helt enormt med ghosting. Filmene er jo ganske mørke, så her fikk man se skikkelig hvor dårlig tven viste bildet.

4. Matrix trilogien ble spilt i fra en TViX 6500, som jeg også må si meg veldig skuffa over - her måtte brightness og baklys på tv nesten skrus helt av for at det skulle blir et akseptabelt bilde. Med samme innstillinger som PS3, så ble et kraftig hvitt "slør" på bildet. Ødelegger veldig for farger og blir omtrent som de matte innstillingene som er foreslått i kalibreringsguiden her.

5. TV er det eneste jeg har følt meg noenlunde fornøyd med, men her har jeg heller ikke hatt noen høye forventninger. Her finner jeg iallfall ikke noen av problemene jeg har med HD materiale. Blir spennende å se hvordan det vil ta seg ut når jeg henter GET sin nye HD dekoder på lørdag...

Synes at dette er ufattelig lite akseptabelt for en TV i denne prisklassen og hadde ventet meg MYE mer av den. Er det andre som har samme erfaringer som meg både på godt og vondt? Tar svært gjerne imot kommentarer her, da jeg lurer på om det en seriøs produksjonssfeil på akkurat min TV. Har kompiser med Tatung og Mirai TVer som får bedre bilde enn meg, og disse kosta halvparten av min for et år siden...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.03.2008 18.37.00 #2 av 5
Fint med brukererfaringer, takker for ditt bidrag. Har ved flere anledninger sett denne Tvèn og sammenlignet med andre modeller og kan ikke si at jeg deler dine erfaringer om TVèn, som nevnt først trodde jeg at problemene dine kunne løses ved kalibrering eller at du bare hadde vært litt uheldig med filmutvalget, men det ser ikke slik ut nå desverre. Vet at TVèn ikke har like godt sortnivå som de nye plasma TVène til Pioneer og Panasonic, men så dårlig som du beskriver er det nok ikke. Sjekk også PS3 innstillingene dine. Uansett så anbefaler jeg deg å ta kontakt med din forhandler og hør nærmere angående dette "problemet".

Lykke til og håper at problemet ditt løser seg!
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.03.2008 21.42.54 #3 av 5
Postet av: dEEP
Var en hyggelig sjel på avforum.no som hadde hatt samme problemene som meg. Fikk innstillingene hans, og vips så så ting MEEEGET mye bedre ut :)

Kom nettopp firmware update til TViXen, så fikk kjørt den i tillegg - nå er bildet ganske så digg :P
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.03.2008 22.23.07 #4 av 5
Bra at det du fant ut av problemet til slutt :wink:
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.03.2008 12.32.34 #5 av 5
"dEEP" skrev:Var en hyggelig sjel på avforum.no som hadde hatt samme problemene som meg. Fikk innstillingene hans, og vips så så ting MEEEGET mye bedre ut :)

Kom nettopp firmware update til TViXen, så fikk kjørt den i tillegg - nå er bildet ganske så digg :P


Hadde vært fint hvis du delte dine innstillinger :wink:
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar