Logo

Retur av hjemmekinoløsning til Elkjøp

Skriv et svar
15.08.2005 11.04.26 #1 av 15
Postet av: Farrisergodt
Har kjøpt et rimelige hjemmekinoanlegg hos Elkjøp, men er ikke fornøyd. Kunne tenkt meg å benytte muligheten for retur innen 30 dager.

Noen som vet hvilke krav det stilles når en skal levere tilbake? Alt utstyr er selvsagt OK mv, men emballasje ol har jo en tendens til å få noe medfart.
mvh Svein
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.08.2005 11.46.03 #2 av 15
Postet av: xuax
bare å levere inn det komplett,med bruksanvisninger,ledninger osv. Du trenger ikke orginal embalasje men husk kvitering
Har man nok penger kan man kjøpe seg hva som helst!!!

"Du jeg bare lurte, men hva er forskjellen på en plasma tv og en sånn derre LSD-tv??"
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.08.2005 15.34.07 #3 av 15
Postet av: Rune
Som det er nevnt tidligere så er det bare å levere utsyret komplett med bruksanvisning og fjernkontroll. De bryr seg ikke om embalasje, men de er sikkert glad hvis de får den.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.08.2005 16.47.27 #4 av 15
Postet av: Farrisergodt
Takker for de opplysningene - har ikke returnert noe til Elkjøp før, men synes det er en bra ordning. Var noe usikker på hvor nøye de var - bruksanvisning og alt utstyr har jeg, men jeg er usikker på noen av de heftene som fulgte med - om jeg tok vare på alt......
mvh Svein
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.08.2005 21.02.07 #5 av 15
Postet av: antiloop
Hva skjer egentlig med slikt retur utstyr? De har jo sikkert flere 10 talls returer i løpet av 1 mnd...
Trondheim: Byen hvor de peneste damene bor


http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/antiloop
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.08.2005 21.06.48 #6 av 15
Postet av: Typhoon7
Selges som b-varer, hvis jeg ikke tar helt feil.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.08.2005 21.19.36 #7 av 15
Postet av: xuax
riktig,akkurat som flere nettbutikker også må gjøre
Har man nok penger kan man kjøpe seg hva som helst!!!

"Du jeg bare lurte, men hva er forskjellen på en plasma tv og en sånn derre LSD-tv??"
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.08.2005 12.29.30 #8 av 15
Postet av: kid
Etter loven å bedømme må det selges som b-varer, men kan ikke huske at vår lokale Elkjøp butikk noen gang har solgt stort av demo varer, utenom fremstillingsmodeller som har gått ut på lagerstatus da.. Men, gankse mange som leverer, iallefall slikt som mp3 spillere og sånt, aldri hørt om noen som har kjøpt en demo-mp3 spiller på elkjøp.. Så har mine mistanker om diverse ting, men det kan jo være så.. :?:

Edit: Stort sett bare plasma de har solgt som demo lokalt her.
Denon 3806, B&W 604 S3, B&W LCR 600, B&W 600 S3, TaraLabs, Supra, Panasonic PT-AE700
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.08.2005 13.19.52 #9 av 15
Postet av: Sabotage
hehe, redd for at noe blir pakka fint ned igjen og solgt som vanlig varer ja. en bekjent som kjøpte ny tlf fikk en som det allerede befant seg et par meldinger på .. :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.08.2005 16.31.11 #10 av 15
Postet av: danielchr
Rutinesvikt kan som kjent skje med alle, og det er svært pinlig når det skjer at man selger mobiler med meldinger, harddisker/PC'er med innhold fra forrige eier etc. Slikt skjer rett og slett, og jeg kan aldri tenke meg at butikker vil spekulere i å selge b-varer som a-varer da man alltid får et forklaringsproblem når kunden finner ut av det (og det gjør han som oftest!).
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.08.2005 16.57.59 #11 av 15
Postet av: boly
Mange benytter seg av retur retten, men hvr selges alle b- varene?

Personlig tror jeg de går ut til alle vanlige kunder........ :shock:
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.08.2005 17.04.20 #12 av 15
Postet av: arntos
Er jo i realiteten ingen forskjell på å kjøpe en utstillingsmodell fra butikken eller et produkt som en kunde har hatt hjemme for å teste.

En ting som kan lønne seg det er å sjekke brukstiden på produktet, det er ihvertfall enklelt når det gjelder Tv. Gå inn i service menyen og se hvor mange timer TVèn har vært i bruk. Kan selvsagt være verre å sjekke brukstid på andre produkter.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.08.2005 18.43.01 #13 av 15
Postet av: kid
Ja, det er jo en mulighet!=)

Men på f.eks bittesmå rimelige Mp3 spillere uten display, creative muvo f.eks, der det blir vanskeligere. Kameraten min leverte en slik engang, han fjernet ikke sangene sine engang. Når han leverte den, spurte de bare om han hadde sletta alt innpå, han svarte ja.. og den ble pakka bak disken! Hvor den blir sendt da, eller hva som blir gjort, hadde vært morsomt å vist. Men men, man kan jo takke lavpris gigantene for prispressing av markedet da? *angel eyes*
Denon 3806, B&W 604 S3, B&W LCR 600, B&W 600 S3, TaraLabs, Supra, Panasonic PT-AE700
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.09.2005 12.22.16 #14 av 15
Postet av: Ulven_
"danielchr" skrev:Rutinesvikt kan som kjent skje med alle, og det er svært pinlig når det skjer at man selger mobiler med meldinger, harddisker/PC'er med innhold fra forrige eier etc. Slikt skjer rett og slett, og jeg kan aldri tenke meg at butikker vil spekulere i å selge b-varer som a-varer da man alltid får et forklaringsproblem når kunden finner ut av det (og det gjør han som oftest!).


Tror nok endel butikker gambler litt på dette, og blir dem tatt er de raske til å legge seg langflate og skylde på rutinesvikt, eller nye folk som ikke er kommet inn i rutinene osv.. mange unnskyldninger på lur..
Med vennlig hilsen
Freddy Ulvseth
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.09.2005 12.45.06 #15 av 15
Postet av: mikebj
har jo vært en del slike saker i avisene, med folk som har kjøpt digital kamera eller mobil med utilslørte bilder av andre på, men stor sett tror jeg det går som b-vare, relativt ofte b-varer å finne på el-kjøp på Karihaugen. Fikk faktisk en helt grei USB kabel som bvare m 60% prisavslag.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar