Logo

Rettigheter ved service

Skriv et svar
20.06.2006 11.21.56 #1 av 5
Postet av: Creon
Hei,

jeg har hatt en AMOI 37" LCD TV nå i ca 3 mnd. Har hatt problemer med den den siste mnd.
Jeg sendte tv'en tilbake på service etter at de ikke hadde klart å fixe den første gang, nå får jeg vite av verkstedet at det kan ta opptil 8 uker før de får delen de har bestilt (ny LCD skjerm).

Når jeg da får tilbake TV'en om 8 uker vil jeg totalt ha eid TV'en i 6 mnd hvorav 3 har den vært på service.

Noen av dere som vet om jeg har rett til å heve kjøpet? Slik at jeg får kjøpt med en anne TV? Prøvde å søke på forbrukerportalen.no uten å finne noe info.

TV'en er kjøpt fra Elkjøp.

takke for svar.
Creon
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.06.2006 14.03.24 #2 av 5
Postet av: arntos
Er den kjøpt på Elkjøpå har de 3 uker/ arbeidsdager på seg til å reparere feilen. Enten får du låneTV ellers så krever du ny Tv eller hev kjøpet. Dette kan du kjøre hardt på, det er også deres rutiner for reklamrasjon. 3 uker eller nytt produkt, pengene tilbake.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.06.2006 19.32.16 #3 av 5
Postet av: xuax
"arntos" skrev:Er den kjøpt på Elkjøpå har de 3 uker/ arbeidsdager på seg til å reparere feilen. Enten får du låneTV ellers så krever du ny Tv eller hev kjøpet. Dette kan du kjøre hardt på, det er også deres rutiner for reklamrasjon. 3 uker eller nytt produkt, pengene tilbake.


Det er vel fra strax har mottat tv'en. Ellers er det strax som betaler verdien på skjermen til butikk hvis det tar for lang tid
Har man nok penger kan man kjøpe seg hva som helst!!!

"Du jeg bare lurte, men hva er forskjellen på en plasma tv og en sånn derre LSD-tv??"
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.06.2006 06.42.54 #4 av 5
Postet av: Creon
Hei,

var innom Elkjøp i går og fikk hentet meg en LG 37LB1R.
Endelig kvitt Amoien :lol:
Creon
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.06.2006 14.07.38 #5 av 5
Postet av: arntos
"xuax" skrev:
"arntos" skrev:Er den kjøpt på Elkjøpå har de 3 uker/ arbeidsdager på seg til å reparere feilen. Enten får du låneTV ellers så krever du ny Tv eller hev kjøpet. Dette kan du kjøre hardt på, det er også deres rutiner for reklamrasjon. 3 uker eller nytt produkt, pengene tilbake.


Det er vel fra strax har mottat tv'en. Ellers er det strax som betaler verdien på skjermen til butikk hvis det tar for lang tid


Ikke strax sin feil. Dette går på leverandør eller butikk om butikken har egen garanti. Noe som hender på mindre kjente merker.

Bra at du fikk deg ny TV.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar