Logo

Resetting av Infocus SP5000-lampetimer uten bilde

Skriv et svar
13.11.2008 15.45.40 #1 av 6
Postet av: luma
Jeg har skiftet lampe i min SP5000, men det viser seg at jeg skulle resettet lampe-timeren FØR jeg skiftet lampe. Nå som projektoren ikke vil ordentlig på (LED'en blinker rødt to ganger pr sekund), får jeg ikke navigert til menyen for å tilbakestille. Jeg har kommet frem til en del hurtigknapper for andre modeller, men har ikke funnet for sp5000. Selv Infocus-support kan ikke hjelpe meg, de sier jeg må sende den til Sveits(?) og det vil antakelisgvis koste meg 3000,- , da kjøper jeg meg heller ny.

Er det noen med erfaring som kan hjelpe? Jeg har en helt ny lampe som kostet mange penger og skulle gjerne brukt den opp også.

På forhånd takk!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.11.2008 16.59.34 #2 av 6
Postet av: Skrotnisse
Etter litt søk på nettet viser det seg at flere har problemer med pærene på denne modellen. Men så vidt jeg har funnet ut så er det ingen mulighet for å resette denne projectoren uten å gå veien om menyen. Det skal dog ikke ha noe å si at du ikke resettet timeren før du skiftet pære, kan det være mulig at selve pæra har gått ad dundas?

Jeg leste dog igjennom bruksmanualen til denne modellen og der anbefalles det at man slå av projectoren, lar den stå uten strøm i en times tid, tar ut pæren, renser støvfilteret og skrur det hele sammen igjen. Hvis dette ikke funker ville jeg ha prøvd å fått tak i ei ny pære og testet ut den. Om den samme feilen oppstår er det bare - som du skriver - å kjøpe en ny en istedet.
[url=http://forum.hjemmekino.no/viewtopic.php?f=32&t=11457][b][u]Skrot-teaterets Diskusjonstråd[/u][/b][/url]

[url=http://min.hjemmekino.no/cinema.aspx?id=140][b][u][color=red]Skrot-Teateret in living colors[/b][/u][/color][/url]
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.11.2008 17.22.00 #3 av 6
Postet av: roffe
Har du skiftet til ny lampe og så ikke fått bilde? Det er klar reklamasjonssak på den nye lampa. Klart den skal virke! Du skal ikke behøve å kjøpe ENDA en ny lampe.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.11.2008 17.44.13 #4 av 6
Postet av: luma
Etter å ha lest litt på nett virker det som at projektoren ikke vil skru seg på fordi den tror at jeg ikke har skiftet lampe. Mener at det vil løse seg hvis jeg får restettet lampe-timeren, men hvordan? Ganske frustrerende da jeg har en splitter ny lampe som virkelig skal fungere.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.11.2008 23.27.15 #5 av 6
Postet av: roffe
Har du forsøkt å sette inn igjen den gamle lampen?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.11.2008 20.44.27 #6 av 6
Postet av: luma
Ja, har byttet om hverandre. Nå er det vel blitt slik at jeg ser etter ny projektor. Man får jo full-HD til 13 000,- og da begynner man å snakke. Er det noen som har erfaring med disse billigste full-HD-projektorene? infocus x10, eller BenQ? Dillemma er vel at jeg er ikke gladl i regnbue-effekt da jeg visstnok er følsom for det ift andre, men sortnivå er også veldig viktig (sp5000 har dårlig sortvivå vil jeg si)

Hvor langt har man kommet på 3 år? er det kun oppløsning som er forbedret til samme pris?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar