Logo

Rense skjerm. Grått belegg.

Skriv et svar
13.03.2008 11.09.44 #1 av 8
Postet av: arve28
Kjøpte i fjor en Hama screen cleaner http://www.hama.de/portal/articleId*221 ... detergents
Testa denne på laptoppen og på videokameraskjermen. Srayet på et papirklut. dro over og tørket av med en annen papirduk. Blir en grå hinne. Er ikke dette brukanes eller gjør jeg feil? Noe som er bedre. Har kjøpt en Philips LCD TV jeg også må ha noe til.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.03.2008 11.53.36 #2 av 8
Postet av: Sinni
Henger meg på denne. Hva er best å bruke til rensing av plasma/LCD? Ved mye støv på skjermen, kan man da bare bruke en tørr klut eller trengs det spesielle produkter?

Er dette noe å satse på?: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=311674
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.03.2008 12.06.21 #3 av 8
Bruker selv den skjermrensen du linker til Arve og syntes at den er en av de bedre på markedet. Bruk en microfiberklut og helst ikke papir da det støver. Bruk kun skjermrens til flatskjerm, spesielt til LCD da det kan oppstå flekker, skader eller striper på skjermen. Skaden du har beskrevet oppstår som oftest hvis du har brukt Ajax el og klut.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.03.2008 12.37.00 #4 av 8
Postet av: arve28
Kan du forklare litt mere hva du mener med dette. Hang ikke helt med her: Bruk kun skjermrens til flatskjerm, spesielt til LCD da det kan oppstå flekker, skader eller striper på skjermen.

Bør jeg sprøye på PCskjermen og tørke av, elller sprye på en microfiiberklut og gni skjermen inn med denne å ta en ny klut å tørke av, eller hvordan?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.03.2008 13.09.59 #5 av 8
LCD består av flytende krystaller og plaststoff. Disse platstoffene er sensitive for skarpe gjenstander, grove kluter og kjemikaler i tillegg til trykk. Ajax etc inneholder midler som er skadelige for skjermen og det kan oppstå belegg på skjermen, bruker du en grov klut kan det legge igjen merker i lagene med belegget som er utenpå skjermen. Det er en grunn til at det finnes egne renser for flatskjermer da de ikke inneholder alkohol, IPA eller andre skadelige kjemikaler. Bruk derfor en egen flatskjermrens med en mikrofiberklut som du først sprayer på kluten og drar forsiktig utover skjermen.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.03.2008 13.48.37 #6 av 8
Postet av: arve28
Så denne Hama 00042215 burde gjøre susen? Får prøve med microfiberklut. Håpe det blir mindre grått da. Har bare btukt denne sprayen en gang før på kjermen ikke noe annet.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.03.2008 13.58.47 #7 av 8
Har prøvd en del slike flatskjermrenser og den skal nok gjøre susen ja. Får du fremdeles ikke bort belegget så kontakt forhandler angående problemet.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.03.2008 22.11.42 #8 av 8
Postet av: Blueflame
Selv bruker jeg bare en god microfiberklut fra Jordan, fuktet med vann. Tørker den tørr etterpå med en annen microfiberklut. Ved værre flekker bruker jeg litt ajax vindusspray på kluten. Dette fungerer ypperlig på min Pioneer plasma og Samsung LCD.
Pioneer VSX-LX60, Pioneer PDP-427XA, Dali Ikon 6, Dali Ikon Vokal 2, Pioneer DV-696AV, Pioneer DVR-530H, Project Debut III, Jamo E400, Pioneer S-W150S, PS3 og Gamecube
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar