Logo

reklamasjon på tv -> leverandør av deler konkurs

Skriv et svar
04.07.2006 10.30.38 #1 av 4
Postet av: aslepet
Hei
Tenkte kanskje noen her visste hvilke rettigheter man har i en slik situasjon.
Jeg har en 2 år gammel JVC TV som har defekt billedrør, så det er bare grønn skjerm.
Det er sendt inn til rep. og fylt ut reklamasjonspapirer.
Alt så ut til å gå i orden, helt til reparasjonen begynte å ta vel lang tid. TV`en feilet i april, og jeg har stadig vekk ikke fått TV`en tilbake.
Jeg tok kontakt med verksted, og deretter direkte kontakt med JVC, og de fortalte meg at det var et lite problem, og det var at de som produserte billedrørene var konkurs!!!
Jeg foreslo for JVC, siden det nå har gått så lang tid uten TV, at de bare kunne gi meg et nytt TV apparat.
Han fortalte også at jeg juridisk sett ikke hadde noen rettigheter siden TV`en var rett i overkant av 2 år!!!
Jeg har prøvd å se igjennom forbruker rådet sine hjemmesider, men kan ikke finne noe som går konkret på min situasjon.

Er det noen av dere som vet hvilke rettigheter jeg event. har?

Takk for hjelpen

mvh

aslepet
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.07.2006 11.30.58 #2 av 4
Postet av: boly
Kan ikke mye om dette, men man har jo 5 års garanti på ting som er ment og vare leng. Noe et billedrør i en tv helt klart skal.

På bil så vil det fortone seg slik: Bremse klosser, dekk, støtdempere, foringer altså slite deler må man stå for selv etter garanti på feks 3 år. Men lakk, karroseri og motor ol. må leverandøren stå for opp til 5 år. I enkelte tilfeller lenger også. Feks rust på Mercedes E klasse.
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.07.2006 14.37.45 #3 av 4
Postet av: arntos
Ta dette med butikken der du kjøpte. Det er de du skal forholde deg til og ikke JVC. Du har krav på å få reparert TVèn når det er bilderører som er def. Stå på kravene opp mot butikken og det kan hende de krediterer TVèn og gir deg pengene eller en ny TV. Det lønner seg å spille litt vanskelig ovenfor butikken, ellers får du ingenting.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.07.2006 15.25.44 #4 av 4
Postet av: xuax
Ettersom dette er innenfor 5 års reklamasjonsrett så har du rett til å heve kjøpet, hvis tv'en har feil som dekkes av reklamasjonsretten og det ikke kan skaffes deler til denne. Gå til butikken, vær rolig, hyggelig, men bevisst på dine rettigheter så ordner det seg ofte greit.
Har man nok penger kan man kjøpe seg hva som helst!!!

"Du jeg bare lurte, men hva er forskjellen på en plasma tv og en sånn derre LSD-tv??"
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar