Logo

Reciver og Høytallere

Skriv et svar
27.12.2005 18.15.46 #1 av 5
Postet av: Hektorsvei
Heisann.

Skal kjøpe meg en hjemmekino pakke. Ogås lurte jeg på om noen hadde noen gode forslag. Pris maks. 5000kr.
Skal brukes mest til musikk og litt til tv titting :)


Fikk tilbud om en:
Pioneer VSX-515-s/k (Reciveren)
Pioneer S-H310V-QL (Høytallerne)
Pris=5000Kr.

Eller:
Teac AG-7D (Recivern)
Teac DV-7D (DVD-spillern)
Proson Unique Twin 616 (Høytallerne)
Pris= 4500Kr.

Hvem av dem er best. Kom gjerne med andre forslag også.

Mvh Hektorsvei
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.12.2005 18.56.01 #2 av 5
Postet av: orso
"Hektorsvei" skrev:Heisann.

Skal kjøpe meg en hjemmekino pakke. Ogås lurte jeg på om noen hadde noen gode forslag. Pris maks. 5000kr.
Skal brukes mest til musikk og litt til tv titting :)


Fikk tilbud om en:
Pioneer VSX-515-s/k (Reciveren)
Pioneer S-H310V-QL (Høytallerne)
Pris=5000Kr.

Eller:
Teac AG-7D (Recivern)
Teac DV-7D (DVD-spillern)
Proson Unique Twin 616 (Høytallerne)
Pris= 4500Kr.

Hvem av dem er best. Kom gjerne med andre forslag også.

Mvh Hektorsvei


Med slikt budsjett er det ofte best å kjøpe stativhøyttalere, for at det skal låte best. Du må sevfølgelig betale ekstra for stativer hvis du ikke har noe annet å sette de på. Ellers så kan du kjøpe noe brukt, da kan du få noe bra til den prisen. Har forøvrig hørt at AudioPro FOCUS SA-5 er gode høyttalere og de selges til en utrolig pris (1990 SEK) nå hos fyndborsen http://www.fyndborsen.se/
Den Pioneer receiveren du nevner mener jeg er bra.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.12.2005 18.59.51 #3 av 5
Postet av: orso
Ellers ville jeg seriøst vurdert å kjøpe en stereoforsterker istedenfor hjemmekino receiver med det budsjettet. Dette med tanke på at du sier du skal bruke det mest til musikk. Film i stereo fungerer bra også selv om du mister surround opplevelsen.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.12.2005 19.04.36 #4 av 5
Postet av: Hektorsvei
Hvis jeg kjøper disse høytallerne:Proson Libra 804
Klarer da Pioneer VSX-515-S/K og drive dem?

Ellers ville jeg seriøst vurdert å kjøpe en stereoforsterker istedenfor hjemmekino receiver med det budsjettet. Dette med tanke på at du sier du skal bruke det mest til musikk. Film i stereo fungerer bra også selv om du mister surround opplevelsen.


Blir nok at jeg oppgraderer den med flere høytallere og bruker den aktivt som hjemmekinoreciver etterhvert. Så tror ikke det blir en stereoforsterker.
Men vi får se hva det blir til :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.12.2005 20.00.58 #5 av 5
Postet av: orso
Nå tror jeg de Audio Pro høyttalerne er klart bedre enn Proson. Men høyttalere er smak og behag. Proson spiller høyt og med mye bass. Kjenner ikke til de proson du referer til, men ville tro at Pioneer 515 skulle kunne dra de uten problemer. Ser at Proson R62MkII er på tilbud nå, men vet ikke hvordan de er sammenlignet med de andre.
http://www.hificenter.no/shop_item.cfm? ... ,73&id=731
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar