Logo

Recievertips til utdatert bruker

Skriv et svar
05.08.2008 07.16.42 #1 av 5
Postet av: MrHaugen
Hei

Har tenkt til å kjøpe meg en ny reciever nå. Er for så vidt lydmessig kjempefornøyd med min gamle Yamaha DSP A1, men den har ingen HDMI svitsj muligheter. Blir så mye rot med den ekstra Gefen Home Theater Scaleren jeg har. Scaleren takler heller ikke de 12 meterne jeg har med Supra HDMI kabel. Bildet detter ut ca en gang i halvtimen. Utgangseffekten er nok synderen.

Det jeg trenger er en reciever som har/takler:
- De fleste nye lydformater som EX, Hd og ukomprimert 5.1 lyd etc etc.
- Støtte for minimum 3 x HDMI 1.3 (eller bedre) og en komponent inn. Alt må kjøres ut i HDMI
- Støtte passthrough 1080P, helst uten bildeprosessering (om ikke oppskaleringen/scaleren virkelig gjør bildet mye bedre da)
- Kjører godt med mine 4 x Dynavoice F6 Calvados, 2 X 6,5" i 6 ohms (syke høyttalere til den prisen! :)
- Gjerne mulighet for å styre recieveren fra trådløst nettverk slik at jeg kan benytte f.eks. Girder fra min HTPC som kontroll

Pris: Jo billigere jo bedre. Får kjøpt den fortere da :) fra 3000 - 10 000.
Blir uansett byttet ut med et monster når jeg først får hus og dedikert kino.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.08.2008 09.06.37 #2 av 5
Postet av: MindWaste
hva med yamaha 863?
lillebror 663 er budsjettvinner men den har bare 2 hdmi inn.

http://www.hjemmekino.no/database/avamp ... alognr=191

evt er Onkyo 805 og 875 modeller nå snart på tilbud siden nye modeller er på vei inn:

http://www.hjemmekino.no/database/avamp ... alognr=160
-Anders-

Min Kino
Parasound JC-1 / Usher BE8871 / 2 x DIY 12" SVS Sonosub / Logitech Transporter / Sony PS3 / LG 60pk950
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.08.2008 13.32.52 #3 av 5
Postet av: MrHaugen
Takk!
Yamaha 663 ser jo god ut den da. Som bare 2 HDMI inn, men det kan jeg kanskje klare meg med inntil jeg kjøper en skikkelig reciever. Xbox 360'n bråker jo for mye til å ha inn i stua enda uansett.
Også er det litt mindre power i lillebroren da; men det er sikkert mer en nok til høyttalerene mine likevel. Ser ut som mye reciever for 4500 kroner. Er det noen flere store minus jeg ikke har fått med meg kanskje?

Vet noen her hvordan signalstyrken på HDMI-signalene fra denne er, eller recievere er generelt? Tenker på om jeg får samme problemer med drop outs av video på grunn av lang kabel (12 meter god kvalitet).

Noen som vet om dette med styring av forsterker via Wifi? Er det mulig? Er det vanlig? Er det dyrt?
Når jeg tenker meg om så trenger jeg det sikkert ikke. En god programmerbar fjernkontroll klarer seg nok.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.08.2008 18.09.26 #4 av 5
Postet av: MindWaste
hdmi er ikke noe problem over 12 meter så lenge den er av god kvalitet. De aller billigste type clas ohlsson kan slite litt med 1080P over 10 meter

Bruker selv Harmony 1000 til å styre alle mine komponenter. Fullt programmerbar med makro til alt mulig:

http://www.logitech.com/index.cfm/remot ... 3&cl=no,no
-Anders-

Min Kino
Parasound JC-1 / Usher BE8871 / 2 x DIY 12" SVS Sonosub / Logitech Transporter / Sony PS3 / LG 60pk950
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.08.2008 07.31.15 #5 av 5
Postet av: MrHaugen
"MindWaste" skrev:hdmi er ikke noe problem over 12 meter så lenge den er av god kvalitet. De aller billigste type clas ohlsson kan slite litt med 1080P over 10 meter

Regner med det ja. Vil tro det er Gefen Scaleren/Svitsjen min som har litt lav output bare. Vil nok bli bedre med en skikkelig reciever.

"MindWaste" skrev:
Bruker selv Harmony 1000 til å styre alle mine komponenter. Fullt programmerbar med makro til alt mulig:

http://www.logitech.com/index.cfm/remot ... 3&cl=no,no

Har selv sett på denne. Problemet er at det ikke er Wifi på den. Gjør det unødvendig vanskelig å styre en HTPC. Og det er lite menyer, knapper og lignende du kan forandre på. Et annet problem er at det ikke finnes noen form for mus.
Benytter selv en Gyration remote i dag. Fungerer egentlig veldig bra. Beholder nok den til jeg får råd til en Philips TSU9600 e.l. tenker jeg.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar